FK.272.1.2017
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | "Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5 948 028 zł" |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | FK.272.1.2017 |
Zamawiający | Powiat Zduńskowolski |
Tryb zamówienia | przetarg nieograniczony |
Rodzaj zamówienia | Usługi |
Wartość zamówienia | dowolna wartość |
Termin składania ofert | |
Sposób składania ofert | Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli ul. Złotnickiego 25, 98-220 Zduńska Wola, w pokoju nr 8 - SEKRETARIAT |
Zduńska Wola, dnia 08.11.2017 r.
FK.272.1.2017
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5 948 028 zł”
Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający Powiat Zduńskowolski, działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn.zm.), zwaną dalej „ustawą Pzp” zawiadamia, iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5 948 028 zł” jako najkorzystniejsza wybrana została oferta nr 1 złożona przez:
BANK POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SA, REGIONALNE CENTRUM KORPORACYJNE W KALISZU, UL. GÓRNOŚLĄSKA 80, 62-800 KALISZ
Zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w SIWZ oferta uzyskała następującą liczbę punktów:
- cena (60%) - 4,81 pkt,
- termin uruchomienia transzy kredytu od dnia złożenia dyspozycji przez Zamawiającego (40%)- 4,00 pkt,
Łącznie- 8,81 pkt.
Uzasadnienie faktyczne i prawne
Oferta ww. Wykonawcy została uznana za najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia tj. cena i termin uruchomienia transzy kredytu od dnia złożenia dyspozycji przez Zamawiającego.
Wykonawca spełnia wszystkie warunki wymagane przez Zamawiającego, a jego oferta uzyskała najwyższą ilość punktów w wyniku oceny ofert przeprowadzonej na podstawie kryteriów oceny.
Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wybrał ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Istotnych.
Zamawiający informuję, iż w w/w postępowaniu złożone zostały jeszcze 2 oferty, które uzyskały n/w liczbę punktów:
Nr oferty |
Nazwa wykonawcy |
Cena |
Termin uruchomienia transzy kredytu od dnia złożenia dyspozycji przez Zamawiającego |
Punktacja łączna |
2 |
Bank Spółdzielczy |
5,55 pkt |
1,33 pkt |
6,88 pkt |
3 |
Ludowy Bank Spółdzielczy |
6,00 pkt |
1,33 pkt |
7,33 pkt |
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:358789-2017:TEXT:PL:HTML
Polska-Zduńska Wola: Usługi udzielania kredytu
2017/S 175-358789
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Nazwa i adresy
Powiat Zduńskowolskiul. Złotnickiego 25Zduńska Wola98-220PolskaOsoba do kontaktów: Sywester Woźniak, Włodzimierz PiegatTel.: +48 438232204E-mail: starostwo@powiatzdunskowolski.pl Faks: +48 438232204Kod NUTS: PL714
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.powiatzdunskowolski.pl
Wspólne zamówienie
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie podadresem: https://bip.powiatzdunskowolski.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woliul. Złotnickiego 25Zduńska Wola98-220PolskaOsoba do kontaktów: Sylwester Woźniak, Włodzimierz PiegatTel.: +48 8232204E-mail: zamowienia@powiatzdunskowolski.pl Faks: +48 8232204Kod NUTS: PL714
Adresy internetowe:
Główny adres: www.powiatzdunskowolski.pl
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
Wielkość lub zakres zamówienia
Nazwa:
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 5 948 028 PLN.
Numer referencyjny: FK.272.1.2017
Główny kod CPV
66113000
Rodzaj zamówienia
Usługi
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5 948 028 PLN zprzeznaczeniem na spłatę rozchodów tj. spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 2 239 712PLN
i częściowe sfinansowanie deficytu budżetu powiatu w wysokości 3 708 316 PLN.
1. Realizacja kredytu na kwotę 5 948 028 PLN w okresie: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia31.12.2035 r.
2. Wykorzystanie kredytu do dnia 31.12.2017 r. w transzach: listopad 2017 r. – 5 407 712 PLN, grudzień 2017 r.– 540 316 PLN.
3. Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przezZamawiającego, nastąpi w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
Szacunkowa całkowita wartość
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
Opis
Nazwa:
Dodatkowy kod lub kody CPV
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL714
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Zduńska Wola, Powiat Zduńskowolski.
Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5 948 028 PLN zprzeznaczeniem na spłatę rozchodów, tj. spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 2 239 712PLN
i częściowe sfinansowanie deficytu budżetu powiatu w wysokości 3 708 316 PLN.
1. Realizacja kredytu na kwotę 5 948 028 PLN w okresie: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia31.12.2035 r.
2. Wykorzystanie kredytu do dnia 31.12.2017 r. w transzach:
listopad 2017 r. – 5 407 712 PLN,
grudzień 2017 r. – 540 316 PLN.
3. Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przezZamawiającego, nastąpi w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania. Przez dzień roboczy Zamawiający przyjmuje dzień od poniedziałkudo piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Bieg terminu uruchomienia transzy kredytu przezwykonawcę rozpoczyna się w dniu roboczym następującym po dniu złożenia dyspozycji przez Zamawiającego.
Uwaga: Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu, wymienionych w pkt 2 w sposóbopisany w pkt 3.2.3, ustalone zostaną po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy.
Zamawiający nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku nr 2.
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
Szacunkowa wartość
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 31/12/2035
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
Informacje o opcjach
Opcje: nie
Informacje na temat katalogów elektronicznych
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
Informacje dodatkowe
Kryteria wyboru ofert:
1) Cena ofertowa – waga 60 %
Ocena kryt. wg wzoru: Lbad=(Cnaj/Cbad)x10pkt x 60 %
Maks. ocena w ww. kryterium to 6 pkt.
2) Termin uruchomienia transzy kredytu od dnia złożenia dyspozycji przez Zamawiającego – waga 40 %
Ocena kryt. wg wzoru: Tbad=(Tnaj/Tbad)x10pkt x 40 %
Maksym. termin uruchomienia transzy kredytu przez wykonawcę od dnia złożenia dyspozycji przez Zam.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Warunki udziału
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestruzawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu, tj. wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencjilub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów jeżeliw przedłożonych dokumentach wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie RzeczypospolitejPolskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielaniekredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1988 zpóźn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzającyrozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowelub dokumenty wynikające z przepisów dotyczących działalności banku państwowego lub/i jego przekształcania w spółkę akcyjną lub też dokument równoważny – w przypadku wykonawców mających siedzibę pozagranicami Rzeczypospolitej Polskiej – których nie obejmują ww. przepisy – wystawiony w kraju siedzibywykonawcy.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 5 pkt 1,2,4-7 ustawy Pzp.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
Warunki dotyczące zamówienia
Informacje dotyczące określonego zawodu
Warunki realizacji umowy:
Warunkiem realizacji umowy jest zawarcie umowy z wybranym wykonawcą. Umowa winna zawierać istotne dlastron postanowienia określone w pkt 23. SIWZ.
Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
Opis
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
Informacje administracyjne
Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 23/10/2017
Czas lokalny: 13:00
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
Warunki otwarcia ofert
Data: 23/10/2017
Czas lokalny: 13:30
Miejsce:
Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, 98-220 Zduńska Wola, ul. Złotnickiego 25 – sala konferencyjna.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
Informacje na temat procesów elektronicznych
Informacje dodatkowe:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału
w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzporaz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego napodstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminuskładania ofert,
2) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeliodrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczeniana podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływemterminu składania ofert,
3) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzjiadministracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lubzdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonaniepłatności tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tychnależności (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ,
4) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazuubiegania się o zamówienia publiczne (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ),
5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniuobowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów
o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7ustawy Pzp (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ),
6) oświadczenia wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej (wzór dokumentuzawarty jest w załączniku nr 6 do SIWZ
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiastdokumentów, o których mowa w pkt 9.2. SIWZ:
1) ppkt 1 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, innyrównoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawcama siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albodokument, w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp,
2) ppkt 2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający najpierw dokona oceny ofert,a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlegawykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wymagania dotyczące wadium
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert na okreszwiązania ofertą w kwocie 10 000 zł.
2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
3. W przypadku wadium wniesionego w formie pieniężnej, za czas wniesienia uznaje się czas uznania kwotywadium na rachunku bankowym Zamawiającego.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Powiatu Zduńskowolskiego nr.: 301020 3437 0000 1902 0018 2014. 5. Oferta Wykonawcy który nie wniósł wadium w akceptowalnej formie lubpo wskazanym terminie zostanie odrzucona.6. Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych wart. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Wykonawcy, którzy wnieśli wadium w pieniądzu otrzymują zwrot wadium nawarunkach określonych w art. 46 ust. 1, ust. 1a i ust. 4 ustawy Pzp.
Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenia w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia(JEDZ).
Procedury odwoławcze
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczejul. Postępu 17aWarszawa02-676PolskaTel.: +48 224587801E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Terminy wniesienia odwołania określono w art. 182 ustawy – Prawo zamówień publicznych. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17aWarszawa02-676PolskaTel.: +48 224587801E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
11/09/2017