FK.272.1.2018
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 13 802 467 zł |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | FK.272.1.2018 |
Zamawiający | Powiat Zduńskowolski |
Tryb zamówienia | przetarg nieograniczony |
Rodzaj zamówienia | Usługi |
Wartość zamówienia | dowolna wartość |
Termin składania ofert | |
Sposób składania ofert | Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, ul. Złotnickiego 25, 98-220 Zduńska Wola, sekretariat I piętro |
Zduńska Wola, dnia 04.06.2018 r.
Zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w SIWZ oferta uzyskała najwyższą - maksymalną liczbę punktów (10 pkt).
tj. cena.
Nr oferty |
Nazwa wykonawcy |
Cena (waga 100%) |
Punktacja łączna |
1 |
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA, Regionalne Centrum Korporacyjne w Kaliszu, |
8,58 pkt |
8,58 pkt |
3 |
Bank Gospodarstwa Krajowego, Region Łódzki, |
8,71 pkt |
8,71 pkt |
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1) Nazwa i adresy
Powiat Zduńskowolski
ul. Złotnickiego 25
Zduńska Wola
98-220
Polska
Osoba do kontaktów: Sywester Woźniak, Włodzimierz Piegat
Tel.: +48 438232204
E-mail: starostwo@powiatzdunskowolski.pl
Faks: +48 438232204
Kod NUTS: PL714
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.powiatzdunskowolski.pl
I.2) Wspólne zamówienie
I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://bip.powiatzdunskowolski.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Starostwo Powiatowe w Zdunskiej Woli
ul. Złotnickiego 25
Zduńska Wola
98-220
Polska
Osoba do kontaktów: Sylwester Woźniak, Włodzimierz Piegat
Tel.: +48 438232204
E-mail: zamowienia@powiatzdunskowolski.pl
Faks: +48 438232204
Kod NUTS: PL714
Adresy internetowe:
Główny adres: www.powiatzdunskowolski.pl
I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5) Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1) Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1) Nazwa:
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 13 802 467 PLN
Numer referencyjny: FK.272.1.2018
II.1.2) Główny kod CPV
66113000
II.1.3) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4) Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
13 802 467 PLN zprzeznaczeniem na:
— spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów (rozchody) - 2 633 240 PLN,
— sfinansowanie deficytu budżetu powiatu (wydatki majątkowe) - 11 169 227 PLN, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - 4 526 992 PLN.
Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2035 r. Okres wykorzystania kredytu: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2018 r. w transzach:
Maj 2018 r. – 2 662 694 PLN,
Lipiec 2018 r. – 4 890 217 PLN,
Listopad 2018 r. – 6 249 556 PLN.
Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego, nastąpi w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu ustalone zostaną po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.
II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2) Opis
II.2.1) Nazwa:
II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL714
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Zduńska Wola, Powiat Zduńskowolski.
II.2.4) Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 13 802 467 PLN z przeznaczeniem na:
— spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów (rozchody) - 2 633 240 PLN,
— sfinansowanie deficytu budżetu powiatu (wydatki majątkowe) - 11 169 227 PLN, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - 4 526 992 PLN.
Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2035 r. Okres wykorzystania kredytu: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2018 r. w transzach:
Maj 2018 r. – 2 662 694 PLN,
Lipiec 2018 r. – 4 890 217 PLN,
Listopad 2018 r. – 6 249 556 PLN.
Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego, nastąpi w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu ustalone zostaną po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. Wykonawca będzie przelewał kwotę kredytu na rachunek.
Nr 78 1020 3437 0000 1102 0018 1057.
Karencja w spłacie kapitału kredytu do 30.03.2021 r.- nie dotyczy kwoty 4 526 992 PLN z terminem spłaty do 31.3.2019 r. Okres karencji nie dotyczy spłaty odsetek.
Spłata kapitału kredytu kwartalnie – maksymalnie w ostatnim dniu kwartału - wg harmonogramu zawartego w załączniku nr 3 do SIWZ. Spłata odsetek miesięcznie - maksymalnie w ostatnim dniu miesiąca.
Wykonawca powiadomi faksem lub drogą elektroniczną Zamawiającego najpóźniej na 3 dni przed datą zapłaty odsetek miesięcznych o naliczonej wysokości tych odsetek.
Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego, zgodnie z faktyczną liczbą dni wykorzystania kredytu, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy założeniu, że rok ma 365 dni.
Za dzień spłaty raty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek wykonawcy.
Jeżeli data spłaty raty kredytu lub odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin określony w umowie upływa w dniu następującym po dniu lub dniach wolnych od pracy.
Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie dopuszcza przedłożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 kodeksu postępowania cywilnego.
Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.
Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.
Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji za zmianę terminów uruchomienia i wysokości transz kredytu, zmianę terminarza spłat i wysokości rat kapitałowych kredytu, zmianę wysokości i przeznaczenia kredytu. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w rozdziale 3 SIWZ.
II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Cena
II.2.6) Szacunkowa wartość
II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 31/12/2035
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12) Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14) Informacje dodatkowe
Przez dzień roboczy Zamawiający przyjmuje dzień od pon. do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
W przypadku nieterminowego przekazania transzy kredytu wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki w wysokości 100 % odsetek ustawowych za opóźnienie za każdy dzień przekroczenia terminu uruchomienia transzy, liczone od kwoty transzy.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1) Warunki udziału
III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa, tj. wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów jeżeli w przedłożonych dokumentach wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących realizację usług objętych przedmiotem zamówienia tj. udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami stawy z dnia 29.8.1997 r. - Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty wynikające z przepisów dotyczących działalności banku państwowego lub/i jego przekształcania w spółkę akcyjną lub też dokument równoważny - w przypadku wykonawców mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - których nie obejmują ww. przepisy – wystawiony w kraju siedziby wykonawcy.
O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24ust. 1 i ust. 5 pkt 1, 2, 4 i 7 ustawy Pzp.
III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2) Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1) Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2) Warunki realizacji umowy:
Warunkiem realizacji umowy jest zawarcie umowy z wybranym wykonawcą. Umowa winna zawierać istotne dlastron dla postanowienia określone w rodz. 23 SIWZ.
III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Opis
IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6) Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2) Informacje administracyjne
IV.2.1) Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 20/04/2018
Czas lokalny: 11:00
IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 20/04/2018
Czas lokalny: 11:30
Miejsce:
Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, 98-220 Zduńska Wola, ul. Złotnickiego 25.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3) Informacje dodatkowe:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp,
2) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, dokumenty wyszczególnione w pkt 1) i 2) winny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert;
3) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ,
4) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ),
5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów
O zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ),
6) oświadczenia wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 6 do SIWZ).
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.2 SIWZ:
1) ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp,
2) ppkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokumenty, wym. w ppkt 1 i 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-y przed upływem terminu składania ofert.
Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Do oferty wykonawca dołącza w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w formie JEDZ (sporządzony zgodnie z instrukcją będąca załącznikiem nr 5a do SIWZ).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Powiatu Zduńskowolskiego nr.: 30 10203437 0000 1902 0018 2014, a wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć w oryginale do oferty.
Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium w akceptowalnej formie lub po wskazanym terminie będzie odrzucona.
Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenia w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia(JEDZ).
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Terminy wniesienia odwołania określono w art. 182 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
08/03/2018