Wydział Finansowo-Księgowy
Zadania Wydziału Finansowo – Księgowego
Wydział Finansowo – Księgowy prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu Powiatu Zduńskowolskiego, zapewnia obsługę finansowo-księgową budżetu i Starostwa, w tym zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności oraz innych jednostek wg. decyzji Zarządu np. środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Powiatowego Zarządu Dróg, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne Powiatu, sporządza sprawozdania finansowe, budżetowe oraz sprawozdania z zakresu pomocy publicznej i środków trwałych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
- Realizowanie polityki pieniężnej Powiatu, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami w zakresie:
a. Organizowania, sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
- właściwy przebieg operacji gospodarczych,
- sporządzanie kalkulacji wyników kosztów wykonanych oraz sprawozdawczości finansowej.
b. Organizowania bieżącego i prawidłowego prowadzenia księgowości Starostwa ( jednostki budżetowej), w tym zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności, budżetu Powiatu oraz innych jednostek wg. decyzji Zarządu.
c. Sporządzanie sprawozdawczości i informacji finansowej dla organów nadzoru oraz Rady i Zarządu,
d. Nadzorowanie całokształtu pracy z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Starostwa oraz powiatowe jednostki organizacyjne. - Prowadzenie gospodarki finansowej Powiatu, zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające w szczególności na:
a. Współdziałaniu z bankami w celu pozyskiwania kredytów, lokowania wolnych środków budżetowych oraz emisji obligacji,
b. Wykonaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonania budżetu oraz gospodarki środkami pieniężnymi funduszy i innych będących w administracji Powiatu,
c. Zapewnieniu prawidłowiej realizacji kontroli wewnętrznej w zakresie kontroli uprzedniej i bieżącej, polegającej na ocenie zgodności z prawem oraz celowości projektów umów oraz porozumień mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych ze szczególnym uwzględnieniem zapisów ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych, a także uprzedniej, bieżącej i następczej kontroli funkcjonalnej w zakresie wykonywania planów finansowych Starostwa oraz formalno rachunkowej roli dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych jednostek oraz ich zmian,
d. Opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez powiat, dotyczących prowadzenia rachunkowości. - Wykonywanie całokształtu prac związanych z opracowywaniem budżetu Powiatu i jego zmianami;
- Wykonywanie zbiorczych i bieżących sprawozdań z wykonywania budżetu oraz ich analiza;
- Nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiat
- Współdziałanie z wydziałami merytorycznymi i nadzór nad działaniami windykacyjnymi należności Starostwa, Skarbu Państwa oraz budżetu Powiatu;
- Prowadzenie dokumentacji płacowej i dokumentacji związanej z systemem ubezpieczeń społecznych oraz pracowników Starostwa oraz innych jednostek wg. wskazań Zarządu np. Powiatowego Zarządu Dróg, a także prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypłat diet dla radnych;
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej rozliczeń z organami skarbowymi oraz współdziałanie z bankami;
- Prowadzenie obsługi finansowej realizowanych inwestycji;
- Przygotowanie i rozliczanie przeprowadzonej inwentaryzacji wraz z wyceną aktywów i pasywów Starostwa, budżetu Powiatu i pozostałych jednostek, dla których sprawowana jest przez Wydział obsługa finansowo – księgowa.
Zakresy obowiązków pracowników Wydziału Finansowo - Księgowego
Beata Barton –Skarbnik Powiatu Zduńskowolskiego realizujący zadania Głównego księgowego Powiatowego Zarządu Dróg w Zduńskiej Woli
Pokój 3 A
Tel. 43 824 42 15
mail: skarbnik@powiatzdunskowolski.pl/ b.barton@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Prowadzenie rachunkowości Powiatu Zduńskowolskiego i Powiatowego Zarządu Dróg w Zduńskiej Woli.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych a w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu powiatu,
- dokonywanie wstępnej kontroli dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz jego zmian,
- sporządzanie okresowych analiz i nadzór nad sporządzaniem zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
- nadzorowanie gospodarowania środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne powiatu,
- przeprowadzanie kontroli finansowych: wstępnej i bieżącej, współpraca przy kontroli następczej,
- organizowanie obiegu dokumentów finansowych w Starostwie,
- nadzorowanie prowadzenia ewidencji majątku powiatu,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych w przepisach szczegółowych,
- nadzorowanie pracy Wydziału Finansowo- Księgowego. - Opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej i jej zmiany zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych.
Marta Galert - Kierownik referatu ds. finansowo – księgowych
Główny księgowy Starostwa Powiatowego
Pokój 3 B
Tel. 43 824 42 36
mail: m.galert@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem rachunkowości Starostwa Powiatowego zgodnym z obowiązującymi przepisami.
- Nadzór nad prawidłową realizacją budżetu powiatu.
- Nadzór nad sprawozdawczością z realizacji planu dochodów i wydatków budżetu powiatu, Starostwa i Powiatowego Zarządu Dróg.
- Okresowa kontrola ewidencji i instrukcji druków ścisłego zarachowania.
- Dekretowanie bezgotówkowych dowodów księgowych zewnętrznych otrzymanych przy wyciągach bankowych dla potrzeb ewidencji budżetu i jednostki oraz sprawdzanie pod względem formalno- rachunkowym stanu gotówki figurującej na wyciągu bankowym jednostki i budżetu.
- Sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno -rachunkowym.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a także windykacja należności Starostwa, Powiatowego Zarządu Dróg, Skarbu Państwa – za wyjątkiem należności Skarbu Państwa wynikających z Ustawy o gospodarce nieruchomościami w oparciu o obowiązujące podstawy prawne.
- Sprawdzanie pod względem rachunkowym prawidłowości sporządzanych raportów kasowych oraz dekretacji dokumentów kasowych.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zarządu Dróg.
- Opracowywanie przepisów wewnętrznych (instrukcje, zarządzenia).
- Weryfikacja i uzgodnienie sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych powiatu.
- Przyjmowanie faktur i dyspozycji wpływających do Wydziału.
Agnieszka Borkowska – Inspektor
Pokój 3 B
Tel. 43 824 42 37
mail: a.borkowska@powiatzdunskowolski.pl/ skarbnik@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych Rb-27ZZ i Rb-ZN na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
- Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych posiadających osobowość prawną w zakresie operacji finansowych na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
- Sporządzanie i przekazywanie danych wynikających z uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu przez System Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@ i e-Nadzór.
- Sporządzanie uchwał Rady Powiatu w programie Microsoft Word i w Edytorze Aktów Prawnych XML Legislator.
- Opracowywanie i aktualizacja wieloletniej prognozy finansowej w części dotyczącej wykazu przedsięwzięć wieloletnich.
- Aktualizacja z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel planów finansowych jednostek organizacyjnych oraz Starostwa Powiatowego pod kątem zmian w budżecie oraz informowanie podległych jednostek organizacyjnych i wydziałów merytorycznych o zaistniałych zmianach.
- Analiza realizacji planów finansowych domów pomocy społecznej na podstawie przedkładanych sprawozdań budżetowych jednostkowych.
- Sporządzanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu na podstawie sprawozdań jednostkowych, zbiorczych oraz informacji przedstawionych przez wydziały merytoryczne oraz jednostki organizacyjne, jak również ich przedstawienie Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
- Opracowywanie projektu budżetu powiatu na podstawie złożonych i przyjętych przez Zarząd Powiatu projektów planów jednostkowych i przedstawienie go Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
- Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP – na podstawie przedkładanych sprawozdań jednostkowych z jednostek organizacyjnych oraz wydziałów merytorycznych (również korekt w zakresie wszystkich przedłożonych sprawozdań w tym zakresie).
- Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy na podstawie przedkładanych sprawozdań jednostkowych przez jednostki organizacyjne i wydziały merytoryczne.
- Sporządzanie i przekazywanie łącznych sprawozdań finansowych (w tym również bilansu skonsolidowanego).
Anna Kurzawa – Inspektor
Pokój 3 B
Tel. 43 824 42 37
mail: vat@powiatzdunskowolski.pl / a.kurzawa@powiatzdunskowolski.pl/ skarbnik@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych informacji wynikających z ustawy o finansach publicznych- do publikacji.
- Sporządzanie rocznych informacji wynikających z ustawy o finansach publicznych oraz przyjętych uchwał Rady Powiatu (w tym sprawozdanie w zakresie udzielenia ulg w spłacie należności).
- Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań w zakresie zaległości w regulowaniu należności należnych powiatowi (rocznie).
- Sporządzanie i przekazywanie informacji i sprawozdań dotyczących środków z Funduszu COVID i Funduszu Pomocy.
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych Rb-50 na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
- Sporządzanie uchwał Zarządu Powiatu w programie Microsoft Word i w Edytorze Aktów Prawnych XML Legislator.
- Sporządzanie i przekazywanie danych wynikających z uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu przez System Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@ i e-Nadzór.
- Prace związane z przygotowaniem i opracowaniem procedur związanych z emisją obligacji, współpracą z bankami/innymi instytucjami finansowymi w zakresie podpisania umowy i wykonywania jej postanowień.
- Prace związane z przygotowaniem i realizacją przetargów na bankową i kredytową obsługę budżetu powiatu, współpracą z bankami/innymi instytucjami finansowymi w zakresie podpisania umowy i wykonywania jej postanowień.
- Sporządzanie i przekazywanie łącznych sprawozdań finansowych (w tym również bilansu skonsolidowanego).
- Sporządzanie zbiorczej deklaracji VAT 7 Powiatu Zduńskowolskiego oraz korekt z tym związanych.
- Prowadzeniu dokumentacji dotyczącej podatku VAT Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zarządu Dróg (rejestr sprzedaży, rejestr zakupu, miesięczna deklaracja rozliczeniowa, ustalanie prewskaźnika).
- Realizacja obowiązków wynikających z raportowania schematów podatkowych, o których mowa w ustawie z dnia 23 października 2018 roku o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy- Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw.
- Przygotowywanie wystąpień do Ministerstwa Finansów w zakresie wydania interpretacji indywidualnych dla Powiatu.
- Obsługa spłat rat i odsetek od kredytów i pożyczek oraz zobowiązań z tytułu emisji obligacji Powiatu Zduńskowolskiego.
- Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego oraz jej przedstawienie Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
- Opracowywanie projektu budżetu powiatu na podstawie złożonych i przyjętych przez Zarząd Powiatu projektów planów jednostkowych i przedstawienie go Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
Martyna Koper – p.o. Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego
Pokój 3 C
Tel. 43 824 42 34
mail: m.koper@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Prowadzenie kont bilansowych i pozabilansowych budżetu powiatu.
- Dekretowanie dokumentów księgowych otrzymanych z wyciągiem bankowym dla potrzeb ewidencji budżetu powiatu.
- Bieżące dokonywanie zapisów na kartach analitycznych budżetu powiatu.
- Bieżące przeprowadzanie analizy zapisów na kartach analitycznych.
- Analiza i realizacja dyspozycji przekazania środków finansowych podległym jednostkom.
- Prowadzenie rejestru przyjętych dyspozycji przelewu środków pieniężnych.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji druków ścisłego zarachowania.
- Sprawdzanie sprawozdań okresowych od podległych jednostek pod względem formalno-rachunkowym.
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej budżetu powiatu.
- Wprowadzanie planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu w systemie SIGID.
- Obsługa finansowo – księgowa Powiatowego Zarządu Dróg (PZD).
- Obsługa finansowo -księgowa sum depozytowych Starostwa i PZD.
- Obsługa finansowo – księgowa Funduszu Pracy.
- Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem rachunkowości Starostwa Powiatowego.
- Nadzór nad prawidłową realizacją budżetu powiatu.
- Nadzór nad sprawozdawczością budżetową budżetu powiatu, Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zarządu Dróg.
- Sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno- rachunkowym.
- Sprawdzanie pod względem formalno- rachunkowym dekretacji dokumentów kasowych.
- Dekretowanie bezgotówkowych dowodów księgowych zewnętrznych otrzymanych przy wyciągach bankowych dla potrzeb ewidencji budżetu i jednostki oraz sprawdzanie pod względem formalno- rachunkowym stanu gotówki figurującej na wyciągu bankowym jednostki i budżetu.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych budżetu powiatu, Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zarządu Dróg.
- Weryfikacja i uzgodnienie sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych powiatu.
- Okresowa kontrola ewidencji i instrukcji druków ścisłego zarachowania.
- Przyjmowanie faktur i dyspozycji wpływających do Wydziału.
Małgorzata Stępień - Główny Specjalista
Pokój 21
Tel. 43 824 42 18
mail: m.stepien@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Sporządzanie list płac dla pracowników Starostwa, członków Rady i Zarządu Powiatu.
- Przygotowywanie do wypłaty dokumentów dotyczących umów zlecenia i umów o dzieło.
- Rozliczanie list płac z wyliczaniem zasiłków ZUS.
- Prowadzenie rocznych kart wynagrodzeń dla pracowników.
- Sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej do pobranych składek ubezpieczeniowych i terminowe przekazywanie jej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Sporządzanie i rozliczanie dokumentów podatkowych na potrzeby Urzędu Skarbowego.
- Wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach.
- Sporządzanie analiz z zakresu funduszu płac i funduszu ZUS.
- Naliczanie i przekazywanie składek PPK do instytucji zarządzającej.
- Sporządzanie sprawozdań GUS w zakresie wynagrodzeń.
- Sporządzanie dokumentacji dotyczącej refundacji wynagrodzeń pracowników Starostwa.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a także windykacja należności Starostwa, w zakresie nie przypisanym wydziałom merytorycznym, oraz Powiatowego Zarządu Dróg (PZD) w oparciu o obowiązujące podstawy prawne.
Magdalena Brzeziecka - Inspektor
Pokój 3 C
Tel. 43 824 42 34
mail: m.brzeziecka@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Obsługa finansowo-księgowa dochodów z tyt. udostępniania zasobu geodezyjnego polegającą na:
- przypisywanie należności zasobu geodezyjnego,
- bieżące uzgadnianie wpływów dot. zasobu geodezyjnego,
- dokonywanie księgowań analitycznych należności w okresach miesięcznych z uwzględnieniem należności wymagalnych,
- naliczanie i księgowanie odsetek od nieterminowych wpłat,
- analizowanie stanu należności. - Obsługa finansowo – księgowa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
- Obsługa finansowo-księgowa należności budżetowych z tytułu zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego polegającą na :
- przypisywanie należności budżetowych,
- naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat,
- dekretowanie i ewidencjonowanie w urządzeniach księgowych wszystkich operacji dotyczących tych należności,
- informowanie stanowiska d/s windykacji należności o konieczności podjęcia działań windykacyjnych wobec dłużników zalegających z płatnością należności,
- sporządzanie sprawozdania Rb- 27 ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych j.s.t., sprawozdania Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności skarbu państwa z tyt. wykonania przez j.s.t. zadań zleconych, - Obsługa finansowo księgową rachunku dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego polegająca na:
- dekretacja oraz ewidencjonowanie w urządzeniach księgowych wszystkich operacji na tym rachunku,
- okresowe odprowadzanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, dochodów do budżetu państwa. - Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych Rb-27ZZ i Rb-ZN na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel.
- Opracowywanie przepisów wewnętrznych (instrukcje i zarządzenia).
Patrycja Kaczmarek - Księgowa
Pokój 5
Tel. 43 824 42 35
mail: p.kaczmarek@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Sporządzanie przelewów środków budżetowych Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zarządu Dróg, funduszy celowych, do dokumentów realizowanych w formie bezgotówkowej.
- Współpraca z bankiem obsługującym rachunki powiatu.
- Obsługa finansowo- księgowa ZFŚS Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zarządu Dróg.
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania (czeki).
- Obsługa finansowo-księgowa Starostwa Powiatowego – jednostki budżetowej polegająca na:
- analizie stanu dochodów Starostwa Powiatowego z tytułu opłat za odpłatne udostępnianie zasobu geodezyjnego,
- odliczaniu VAT naliczonego od faktur urzędu na potrzeby sporządzenia rejestru zakupu do miesięcznej deklaracji rozliczeniowej VAT Starostwa Powiatowego,
- wprowadzaniu planów finansowych Starostwa Powiatowego w systemie SIGID,
- prowadzeniu wewnętrznego rejestru umów i zleceń oraz ewidencji księgowej zaangażowania wydatków bieżących Starostwa Powiatowego.
Paulina Stępińska - Inspektor
Pokój 3 C
Tel. 43 824 42 33
mail: p.stepinska@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Obsługa finansowo-księgowa Starostwa Powiatowego – jednostki budżetowej polegająca na:
- sprawdzaniu pod względem formalno – rachunkowym dokumentów księgowych,
- sprawdzaniu, czy dysponowane środki nie spowodują przekroczenia planu wydatków,
- dekretowaniu bezgotówkowych dowodów księgowych zewnętrznych, otrzymanych przy wyciągach bankowych dotyczących dochodów i wydatków Starostwa Powiatowego,
- terminowym odprowadzaniu dochodów uzyskanych w Starostwie na rachunek budżetu powiatu,
- informowaniu stanowiska ds. windykacji należności o konieczności wszczęcia działań wobec dłużników zalegających ze spłatą należności,
- dekretowaniu i bieżącym dokonywaniu zapisów w urządzeniach księgowych oraz analizowaniu stanu należności, zobowiązań, dochodów i wydatków Starostwa Powiatowego,
- rozliczaniu delegacji służbowych,
- sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej Starostwa Powiatowego,
- sporządzaniu protokołów weryfikacji składników aktywów i pasywów na koniec roku budżetowego,
- prowadzeniu ewidencji księgowej środków trwałych,
- prowadzeniu wewnętrznego rejestru umów i zleceń oraz ewidencji księgowej zaangażowania wydatków majątkowych Starostwa Powiatowego.
Natalia Pietrzak - Inspektor
Pokój 3 B
Tel. 43 824 42 37
mail: n.pietrzak@powiatzdunskowolski.pl skarbnik@powiatzdunskowolski.pl
Wykonywane czynności:
- Analiza realizacji planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu (poza domami pomocy społecznej) na podstawie przedkładanych sprawozdań budżetowych jednostkowych.
- Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki m.in. z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych posiadających osobowość prawną w zakresie operacji finansowych na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
- Sporządzanie informacji kwartalnej i rocznej o wykorzystaniu dotacji celowych z budżetu państwa oraz realizacji dochodów wynikających z wykonywania zadań zleconych powiatu oraz ich terminowe przekazywanie do Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.
- Sporządzanie uchwał Zarządu Powiatu w programie Microsoft Word i w Edytorze Aktów Prawnych XML Legislator.
- Aktualizacja z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel planów finansowych jednostek organizacyjnych oraz Starostwa Powiatowego pod kątem zmian w budżecie oraz informowanie podległych jednostek organizacyjnych i wydziałów merytorycznych o zaistniałych zmianach.
- Sporządzanie i przekazywanie danych wynikających z uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu przez System Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@ i e-Nadzór.
- Sporządzanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu na podstawie sprawozdań jednostkowych, zbiorczych oraz informacji przedstawionych przez wydziały merytoryczne oraz jednostki organizacyjne, jak również ich przedstawienie Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
- Opracowywanie projektu budżetu powiatu na podstawie złożonych i przyjętych przez Zarząd Powiatu projektów planów jednostkowych i przedstawienie go Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
- Sporządzanie i przekazywanie łącznych sprawozdań finansowych (w tym również bilansu skonsolidowanego).
- Przygotowywanie dokumentacji Wydziału celem przekazania do archiwum zakładowego.
Pokój 3 C
Tel. 43 824 42 33
mail: a.pietrzak2@powiatzdunskowolski.pl
- Współdziałanie przy prowadzeniu kont bilansowych i pozabilansowych budżetu powiatu.
- Współdziałanie przy dekretowaniu dokumentów księgowych otrzymanych z wyciągiem bankowym dla potrzeb ewidencji budżetu powiatu.
- Współdziałanie przy bieżącym dokonywaniu zapisów na kartach analitycznych budżetu powiatu.
- Współdziałanie przy bieżącym przeprowadzaniu analizy zapisów na kartach analitycznych.
- Współdziałanie przy analizie i realizacji dyspozycji przekazania środków finansowych podległym jednostkom.
- Współdziałanie przy prowadzeniu rejestru przyjętych dyspozycji przelewu środków pieniężnych
- Współdziałanie przy prowadzeniu dokumentacji dotyczącej ewidencji druków ścisłego zarachowania.
- Współdziałanie przy sprawdzaniu sprawozdań okresowych od podległych jednostek pod względem formalno-rachunkowym.
- Współdziałanie przy sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej budżetu powiatu.
- Współdziałanie przy wprowadzaniu planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu w systemie SIGID.
- Współdziałanie przy obsłudze finansowo -księgowej sum depozytowych Starostwa i PZD.