W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Zduńskowolski

 

ul. Stefana Złotnickiego 25
98-220 Zduńska Wola

 

Tel. sekretariat: 43 823 22 04 
Tel. sekretariat: 43 824 42 10, 43 824 42 11
Fax: 43 824 42 50
 
Elektroniczna skrzynka podawcza:  /SPZDW/SKRYTKA

email: starostwo@powiatzdunskowolski.pl
serwis informacyjny: www.powiatzdunskowolski.pl 

 

NIP: 829-16-24-435 REGON: 730 934 795

Odpowiedzi na pytania Wykonawców nr 2 - ZP.272.2.6.2016 "Budowa drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 - Zduńska Wola Wschód"

Odpowiedzi na pytania wykonawców nr 2

Pytania wpłynęły do siedziby Zamawiającego w dniu 20.09.2016 r.

Pytanie

1. Ścieżka szerokości 2m jeśli ma być dwukierunkowa jest nienormatywna. Prosimy o zmianę szerokości ścieżki na 2,5 m.

Odpowiedź

Zgodnie z § 47 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, t.j.), „szerokość ścieżki rowerowej powinna wnosić nie mniej niż: (…) 2) 2,0 m – gdy jest ona dwukierunkowa; 3) 2,5 m – gdy ze ścieżki jednokierunkowej mogą korzystać piesi.”

Zgodnie z „Programem funkcjonalno-użytkowym dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód”:

- pkt 1.5.1 (str. 7): „W zakres robót drogowych oprócz wykonania drogi o szerokości jezdni 7,0m i odwodnienia (…) będzie wchodzić także: (…) budowa obustronnego chodnika i ścieżki rowerowej w obszarze ronda: na początku opracowania km 0+000.00; w centralnej części opracowania km 1+924.50 oraz na końcu opracowania km 4+277.21, na pozostałej części opracowania jednostronny chodnik i ścieżka rowerowa. Wszystkie chodniki i ścieżki rowerowe dwukierunkowe o szerokości 2,0 m każdy;”

- pkt 1.8.2 (str. 23): „Na całej długości projektowanego łącznika zakłada się wykonanie chodnika oraz ścieżki rowerowej, których szerokość będzie wynosić po 2,0m.”

Biorąc powyższe pod uwagę, utrzymujemy szerokość ścieżki rowerowej na poziomie 2 m, jako normatywną, w związku z faktem, iż zakres rzeczowy robót budowlanych zakłada również budowę dwukierunkowego chodnika po stronie projektowanej ścieżki rowerowej o szerokości 2 m, sąsiadująco do tej ścieżki. Piesi nie będą więc korzystać z tejże ścieżki rowerowej, zatem jej projektowana szerokość jest zgodna z ww. rozporządzeniem.


Pytanie (wniosek)

2. Prosimy o zamieszczenie na stronie Zamawiającego koncepcji w pliku DWG.

Odpowiedź

Zamawiający skłania się do prośby Wykonawcy i zamieści w dokumentacji przetargowej materiały graficzne z „Programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód” w wersji edytowalnej DWG.


Pytanie

3. Czy Zamawiający posiada warunki na usuniecie kolizji sieci elektroenergetycznych z PGE?

Odpowiedź

W dniu 23.09.2016 r. Zamawiający otrzymał od PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź – Teren, Rejon Energetyczny Sieradz odpowiedź na wniosek Zamawiającego o wydanie warunków technicznych na przebudowę lub zabezpieczenie kolizyjnej z projektowanym zamierzeniem sieci elektroenergetycznej, który został wysłany w dniu 21.06.2016 r.

Zamawiający zamieszcza na swej stronie internetowej skan ww. odpowiedzi wraz z załącznikami.


Pytanie

4. Czy Zamawiający posiada pozwolenie wodnoprawne na wykonanie urządzeń wodnych?

Odpowiedź

Zamawiający nie posiada pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych w ramach projektowanego zakresu rzeczowego zamówienia. Zgodnie z pkt. 3 SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia” (str. 6, lit. f), Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do „uzyskania wszystkich niezbędnych zezwoleń i uzgodnień dla wykonania całości projektu”, w tym decyzji pozwolenia wodnoprawnego w rozumieniu Ustawy z dn. 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (T.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.).


Pytanie (wniosek)

5. Prosimy o zamieszczenie na stronie Zamawiającego współrzędnych projektowanej osi drogi.

Odpowiedź

Zamawiający nie zamieści w ramach dokumentacji przetargowej informacji o współrzędnych projektowanej osi drogi. „Program funkcjonalno-użytkowy dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód”, który stanowi wytyczne Zamawiającego w zakresie budowy projektowanej drogi powiatowej nie zawiera takich informacji.

Współrzędne projektowanej osi drogi winne być wskazane przez zespół projektowy Wykonawcy na etapie realizacji przedmiotowego zamówienia w trakcie wykonywania prac projektowych.


Pytanie

6. Wykonawca zwraca się z pytaniem, kto będzie ponosił koszty administracyjne za ewentualne usunięcie drzew i krzewów lub ewentualne nowe nasadzenia.

Odpowiedź

Zgodnie z art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (T.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2031 z późn. zm.), „do usuwania drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, z wyjątkiem drzew i krzewów usuwanych z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, nie stosuje się przepisów o ochronie przyrody w zakresie obowiązku uzyskiwania zezwoleń na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych.”

Zgodnie z pkt. 4.3. „Programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód” „Wykonawca zobowiązany jest do pozyskania odpowiednich warunków właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków oraz prowadzenia prac zgodnie z zawartymi w nich zaleceniami”. (…) „Obecnie w najbliższym otoczeniu przedsięwzięcia znajdują się 23 obiekty wpisane do rejestru zabytków, (…), na obszarze gminy wiejskiej i gminy miejskiej Zduńska Wola nie znajdują się żadne stanowiska archeologiczne. Trasa planowanego (…) przedsięwzięcia przebiega przez obszar objęty ochroną konserwatorską w ramach, którego na terenie gminy Sędziejowice znajdują się następujące stanowiska archeologiczne, dla których nie podano dokładnej lokalizacji (…).” Wykaz stanowisk archeologicznych na terenie gminy Sędziejowice zamieszczono na str. 66 PFU.

PFU nie podaje informacji jakoby projektowana inwestycja przebiegała przez nieruchomości wpisane do rejestru zabytków.

W przypadku konieczności przeprowadzenia inwestycji przez nieruchomości, które wpisane są do rejestru zabytków, koszty administracyjne wynikające z przepisów o ochronie przyrody w zakresie obowiązku uzyskiwania zezwoleń na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych będą leżały po stronie Zamawiającego.

Koszty związane z fizyczną wycinką drzew i krzewów oraz koszty zakupu, transportu i nasadzeń nowych drzew, krzewów i innych prac na projektowanych terenach zielonych, zgodnie z pkt 3 SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia” (str. 5, lit. a tir. pierwszy, str. 6 lit. d tir. czwarty) będą musiały zostać skalkulowane jako koszty Wykonawcy.


Pytanie

7. Czy Zamawiający będzie naliczał opłaty za zajęcie pasa drogowego?

Odpowiedź

Zgodnie z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (T.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1440) „zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, wymaga zezwolenia zarządcy drogi, wydanego w drodze decyzji administracyjnej (…)”. W związku z tym, iż przedmiotem niniejszego zamówienia publicznego jest budowa drogi publicznej, Zamawiający nie będzie wymagał zezwolenia zarządcy drogi oraz naliczał opłat z tym związanych.


Pytanie (wniosek)

8. W opracowanym PFU oraz decyzji środowiskowej w km 1+924,5 jest zapis o skrzyżowaniu z ul. Kolejową, natomiast w rzeczywistości jest to ul. Leśmiana. Prosimy o skorygowanie zapisów.

Odpowiedź

Zgodnie z wypisem z rejestru gruntów pochodzącym z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zduńskiej Woli kilometraż 1+924,5 projektowanej drogi położny jest na działce o nr ew. 1/17 obręb 18, na którym znajduje się ul. Kolejowa. W związku z powyższym Zamawiający pozostawi pierwotną nazwę ulicy – ul. Kolejowa.


Pytanie

9. W decyzji środowiskowej podana jest konstrukcja jezdni:

  • 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego,
  • 8 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego,
  • 10 cm podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego,
  • 20 cm warstwa wzmacniająca podłoże z kruszywa stabilizowanego cementem.

Czy zamawiający nie przewiduje wykonania podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie?

Odpowiedź

Wytyczne do projektowania w zakresie konstrukcji drogi stanowi w przedmiotowym zamówieniu „Program funkcjonalno-użytkowy dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód.

Konstrukcja ta winna być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, t.j.).

W załączniku nr 5 „Projektowanie konstrukcji nawierzchni dróg” do ww. rozporządzenia podane są rodzaje zalecanych konstrukcji jezdni dla projektowanego przekroju KR-4 i tylko jeden z tych wariantów został podany w raporcie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko stanowiącej podstawę do wydanej decyzji środowiskowej.

W ramach realizacji przedmiotowego zamówienia Wykonawca na etapie projektowania drogi będzie zobowiązany do wyboru odpowiedniego wariantu zgodnego z ww. rozporządzeniem w zależności od analizy projektanta w zakresie warunków gruntowych.


Pytanie (wniosek)

10. Prosimy o wytyczne rozwiązania skrzyżowania projektowanej drogi powiatowej z ul. Kolejową w km 2+024,95.

Odpowiedź

Zamawiający nie wskazuje wytycznych dla skrzyżowania projektowanej drogi powiatowej z ul. Kolejową w km 2+024,95.

W ramach realizacji przedmiotowego zamówienia Wykonawca na etapie projektowania drogi będzie zobowiązany do opracowania rozwiązania projektowego zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, t.j.).

Ww. rozwiązanie winno być uzgodnione przez Wykonawcę z zarządcą drogi powiatowej (ul. Kolejowa) – Powiatowym Zarządem Dróg w Zduńskiej Woli.

Załączniki

Powiadom znajomego