W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Zduńskowolski

 

ul. Stefana Złotnickiego 25
98-220 Zduńska Wola

 

Tel. sekretariat: 43 823 22 04 
Tel. sekretariat: 43 824 42 10, 43 824 42 11
 
Elektroniczna skrzynka podawcza:  /SPZDW/SKRYTKA

email: starostwo@powiatzdunskowolski.pl
serwis informacyjny: www.powiatzdunskowolski.pl 

 

NIP: 829-16-24-435 REGON: 730 934 795

Informacja o terminie składania wniosków przez osoby uprawnione do udziału we wspólnocie gruntowej wsi Kobyla Miejska, obejmującą działki ewidencyjne nr 207, 221/1 w obrębie 9- Kobyla Miejska gm. Szadek

GN.6820.1.10c.2016

Informacja o terminie składania wniosków przez osoby uprawnione do udziału we wspólnocie gruntowej wsi Kobyla Miejska, obejmującą działki ewidencyjne
nr 207, 221/1 w obrębie 9- Kobyla Miejska gm. Szadek

Na podstawie art. 8c ust. 2 w związku z art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r.
o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 703), informuję wszystkich właścicieli gospodarstw rolnych lub ich następców prawnych, którzy posiadają gospodarstwa rolne i nieprzerwanie przez okres od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2015 r. faktycznie korzystały ze wspólnoty gruntowej, o możliwości składania wniosków oustalenie wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie oraz wykazu obszaru gospodarstw rolnych przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.

 

Wnioski należy składać do Starosty Zduńskowolskiego na adres Starostwa Powiatowego
w Zduńskiej Woli – ul. Złotnickiego 25, 98-220 Zduńska Wola.

Termin składania wniosków zgodnie z art. 8c ust. 4, nie może być krótszy niż 12 miesięcy od dnia podania do publicznej wiadomości informacji, o której mowa w art. 8c ust. 2, przy czym termin ten liczy się od dnia wywieszenia tej informacji w starostwie powiatowym, dlatego ustala się go na dzień 31 sierpnia 2018 r.

 

Wniosek, o którym mowa powyżej powinien zawierać:

1)  imię i nazwisko osoby fizycznej albo firmę osoby prawnej uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej, o których mowa w art. 6a;

2)  nazwę miejscowości, w której położone jest gospodarstwo rolne uprawnionego do udziału we wspólnocie gruntowej, o którym mowa w art. 6a;

3)  wskazanie adresu do doręczeń.

We wniosku, o którym mowa w art. 8c ust. 1, wskazuje się dowody, które świadczą:

1)  o spełnieniu warunków do nabycia uprawnień do udziału we wspólnocie gruntowej.

 

Jeżeli wskazane dowody będą wystarczające starosta wyda decyzję o ustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie (art. 8d).

W przypadku wydania decyzji o nieustaleniu wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej za okres 2006 – 2015 r. (art. 8e) gmina uzyska prawo nabycia na własność, nieodpłatnie nieruchomości oznaczonych w ewidencji jako wspólnota gruntowa (art. 8g).
W sprawie tej orzeka Wojewoda Łódzki (art. 8i).

Jeżeli gmina nie skorzysta z przysługującego jej prawa lub nie spełnia warunków przejęcia nieruchomości, własność wspólnoty gruntowej przechodzi na Skarb Państwa (art. 8k).

Przedmiotowa informacja zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń na okres 14 dni w Starostwie Powiatowym w Zduńskiej Woli, Urzędzie Gminy i Miasta Szadek, w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, a także na stronie internetowej starostwa i gminy oraz w prasie lokalnej.

 

Z UP. STAROSTY

JAROSŁAW ANDRYSIAK

Naczelnik Wydziału Gospodarki

Nieruchomościami i Terenami

Rozwojowymi

Załączniki

Powiadom znajomego