Zarząd Powiatu Zduńskowolskiego                      

ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze

Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zduńskiej Woli       

       

1. Nazwa stanowiska: Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zduńskiej Woli

2. Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:

I) Wymagania niezbędne tj.:

1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) wykształcenie wyższe;

4) Posiadanie co najmniej 5 letni stażu pracy w tym co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej;

5) kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

6) posiadanie nieposzlakowanej opinii.

II. Wymagania dodatkowe

1)predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, otwartość, sumienność, odpowiedzialność, dyspozycyjność, wysoka kultura osobista;

2) posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;

3)bardzo dobra znajomość podstawowych regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego, pomocy społecznej i rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, kpa, ustawy o zamówieniach publicznych, ustawy o finansach publicznych, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

4) umiejętność zarządzania i kierowania zespołem ludzkim,

5) ogólna znajomość planowania budżetowego,

6) umiejętność organizacji pracy,

7) odporność na stres.

3. Zakres działań wykonywanych na stanowisku to m. in. prowadzenie spraw:

1. Do obowiązków Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie należy w szczególności:

- wykonywanie uchwał Rady i Zarządu oraz Zarządzeń Starosty;

- opracowanie i realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej wynikającej z powiatowej strategii rozwiązywanie problemów społecznych;

- opracowanie projektu i wdrożenie odpowiedniej struktury organizacyjnej placówki;

- dobór kadr i podział zadań oraz ustalenie indywidualnych zakresów czynności dla pracowników;

- dbałość o podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz organizacja szkoleń i narad z pracownikami;

- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej oraz z zakresu pieczy zastępczej należących do właściwości Powiatu, z upoważnienia starosty;

- opracowywanie sprawozdań i informacji;

- wydawanie wewnętrznych zarządzeń, instrukcji i regulaminów zgodnie z zakresem działania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie;

- dbałość o należyte załatwianie spraw oraz efektywność i dyscyplinę pracy;

- zapewnianie pracownikom odpowiednich warunków bhp i p. poż.;

- zapewnianie skutecznej kontroli realizacji nałożonych zadań i przestrzeganie prawa;

- prowadzenie kontroli wewnętrznej w jednostce, w tym kontroli zarządczej;

- nadzór nad wykonywaniem zadań powierzonych jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, nad którymi nadzór sprawuje Starosta i sprawowanie kontroli w tym zakresie;

- udzielanie petentom Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie informacji o ich uprawnieniach i sposobie ich egzekwowania;

- opiniowanie wskazanych przez Zarząd kandydatur na kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;

- wytaczanie powództw o roszczenia alimentacyjne;

- współpraca z sądem w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci, których rodzice zostali pozbawieni lub ograniczeni we władzy rodzicielskiej nad nimi;

- przyjmowanie obywateli w sprawach skargi i wniosków;

- upoważnienie poszczególnych pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie  do załatwienia spraw w imieniu Dyrektora.

4. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny;

2) kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,

3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (Dz.U. Nr z 2009r. Nr 115, poz. 971);

4) dokumenty potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe;

5) kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy;

6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

7) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe  (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego).

8) oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego;

9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku (w przypadku wyboru, kandydat zostanie skierowany na badania lekarskie do lekarza medycyny pracy);

10) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru;

11) oświadczenie o  posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;

12) kserokopia dokumentów potwierdzających co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej w rozumieniu przepisów art. 122  ustawy o pomocy społecznej;

5. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

a) termin i miejsce składania dokumentów: do 18 kwietnia 2017r. do godz. 1500 w Starostwie Powiatowym   w Zduńskiej Woli, ul. Złotnickiego 25  - sekretariat;

Dokumenty należy złożyć osobiście lub pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

“Dotyczy naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zduńskiej Woli”.Nie dopuszcza się składania dokumentów drogą elektroniczną.

6. Aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

7. Wymagane dokumenty aplikacyjne i list motywacyjny (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę  na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą  z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z p. zm.).

8. Dodatkowe informacje:

a) lista osób, które spełniły wymagania formalne oraz termin drugiego etapu naboru zostaną ogłoszone w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Zduńskowolskiego www.bip.powiatzdunskowolski.pl i na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego oraz PCPR w Zduńskiej Woli.

b) z przeprowadzonego naboru zostanie sporządzony protokół;

c) informacja o wyniku naboru będzie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego oraz PCPR w Zduńskiej Woli;

d) wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.

e) wynagrodzenie miesięczne zgodnie z Zarządzeniem Nr 123/2013 Starosty Zduńskowolskiego z dnia 23 października 2013r. w sprawie określenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników, zastępców kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Zduńskowolskiego.

 

Zduńska Wola, dnia 05.04 2017r.



Załączniki: