Wydział Architektury, Budownictwa i Ochrony Środowiska
 
Rejestr zgłoszeń budowlanych więcej
Zduńska Wola, ul. Królewska 10, pokój 2A
Tel./fax. 0 43 824 48 41
E-mail: architektura@powiatzdunskowolski.pl
 

W skład Wydziału Architektury, Budownictwa i Ochrony Środowiska 
wchodzi:

  1. Referat Ochrony Środowiska.

Mirosława Pazdyk - Naczelnik Wydziału Architektury, Budownictwa i Ochrony Środowiska
Tel. 43 824 42 51
E-mail: architektura@powiatzdunskowolski.pl
            srodowisko@powiatzdunskowolski.pl
Miejsce urzędowania: ul. Królewska 10, pokój 2A,

 

Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie administracji architektoniczno – budowlanej należy w szczególności:

  • sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie zgodności, zagospodarowania terenu 
    z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
  • sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi 
    i mienia w rozwiązaniach przyjętych w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót budowlanych oraz utrzymywaniu obiektów budowlanych,
  • udzielanie bądź odmowa zgody na odstępstwo od przepisów techniczno - budowlanych 
    w oparciu o upoważnienie udzielone przez ministra, który ustanowił przepisy techniczno  - budowlane,
  • wydawanie decyzji zatwierdzającej projekt zagospodarowania terenu wraz z projektem architektoniczno-budowlanym i udzielającej pozwolenia na budowę,
  • wydawanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę obiektów budowlanych,
  • zawieranie w decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia  
    na budowę obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego,
  • przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych 
    nie objętych obowiązkiem pozwolenia na budowę,
  • przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia 
    na rozbiórkę,
  • stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
  • prowadzenie rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę i przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę,
  • wydawanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby,
  • rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości,
  • wydawanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
  • opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego gmin,
  • potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
  • potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
  • przyjmowanie zawiadomień na piśmie o przystąpieniu gminy do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • przyjmowanie od gmin kopii uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Pracownicy wydziału

Anna Fogel – Inspektor
Marta Linowiecka – Inspektor
Agnieszka Szymonik – Inspektor
Ewelina Turkiewicz – Inspektor
Weronika Sochacka – Pomoc administracyjna 

Tel. 43 824 48 41, 43 824 42 52
E-mail: architektura@powiatzdunskowolski.pl
Miejsce urzędowania: ul. Królewska 10, pokój 2A i pokój 2,

  1. Stosowanie przepisów ogólnych ustawy Prawo budowlane.
  2. Przyjmowanie zgłoszenia budowy obiektów, ogrodzeń, wykonywania robót budowlanych  (art. 29 i 30).
  3. Przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę obiektu budowlanego (art. 30b).
  4. Rejestrowanie i wydawanie dzienników budowy (art. 45).
  5. Wydawanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości (art. 47).
  6. Przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na budowę obiektu budowlanego (art. 28 i 32).
  7. Przygotowywanie decyzji na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części (art. 71).
  8. Wydawanie zaświadczeń (informacji) stwierdzających czy realizowany obiekt jest budynkiem jednorodzinnym i czy dany lokal spełnia warunki samodzielnego lokalu mieszkalnego.
  9. Współudział z Naczelnikiem wydziału w załatwianiu interpelacji i wniosków radnych oraz przygotowywanie odpowiedzi do podpisu przez Starostę.
  10. Prowadzenie dziennika korespondencji i rejestrów wniosków i pozwoleń na budowę.
  11. Prowadzenie statystyki dla Głównego Urzędu Statystycznego i Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.
  12. Wykonywanie poleceń naczelnika wydziału.

Opis załatwianych spraw:

Pozwolenie na budowę - podstawa prawna: Art. 28 ust. 1 w zw. z art. 32 i art. 33 ust. 2 i 2c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane 


Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o pozwolenie na budowę, zgodny ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o pozwolenie na budowę (Dz. U. 2021. 410 t.j.),
  2. Załączniki:
    - projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany 
      w postaci papierowej (3 – egzemplarze) lub w postaci elektronicznej (1 – egzemplarz),
    - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, zgodne ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii 
      z dnia 25 czerwca 2021 r. w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie 
      do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (Dz.U. 2021. 1170 t.j.),
    - decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
    - w przypadku ustanowienia pełnomocnika należy załączyć pełnomocnictwo. 

Opłaty:
- opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023. 2111 t. j).
Budownictwo mieszkaniowe jest zwolnione z opłat.
Termin rozpatrzenia sprawy - do 65 dni podstawa prawna: Art. 35 ust. 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Starosty). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni 
od dnia doręczenia decyzji.

Pozwolenie na rozbiórkę - podstawa prawna: Art. 30b ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane


Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę, zgodny ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 lutego 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o pozwolenie na rozbiórkę (Dz. U. 2021. 346 t.j.),
  2. Załączniki:
    - zgoda właściciela obiektu,
    - szkic usytuowania obiektu budowlanego,
    - opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,
    - opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
    - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, wymagane przepisami szczególnymi,
    - w zależności od potrzeb - projekt rozbiórki obiektu, 
    - w przypadku ustanowienia pełnomocnika należy załączyć pełnomocnictwo.

Opłaty:
- opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2023. 2111 t. j) – 36,00 zł
Budownictwo mieszkaniowe jest zwolnione z opłat. 
Termin rozpatrzenia sprawy - do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni. 


Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie ogólnym Starostwa). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę - podstawa prawna: Art. 29 ust. 1, art. 30 ust. 2 w zw. z ust. 4d ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane 


Wymagane dokumenty: 

  1. Zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę druk PB-2 
    (w przypadku zgłoszenia rozbiórki druk PB-4).
  2. Załączniki:
    - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, zgodne ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii 
    z dnia 25 czerwca 2021 r. w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie 
    do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (Dz.U. 2021. 1170 t.j.),
    - w przypadku zgłoszenia rozbiórki – zgoda właściciela obiektu,
    - W zależności od potrzeb - odpowiednie szkice lub rysunki, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane odrębnymi przepisami,
    - w przypadku ustanowienia pełnomocnika należy załączyć pełnomocnictwo.

Zgłoszenia należy dokonać przed zamierzonym terminem rozpoczęcia robót budowlanych. Do wykonania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. 


 Opłaty - bez opłat


 Termin odpowiedzi – do 21 dni

Zgłoszenie wolnostojących, nie więcej niż dwukondygnacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy 70 m2, których obszar odziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane, a budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych inwestora:


Wymagane dokumenty: 

  • zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego druk PB-2a,
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, zgodne ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii 
    z dnia 25 czerwca 2021 r. w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie 
    do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (Dz.U. 2021. 1170 t.j.),
  • oświadczenie inwestora, o których mowa w art. 30 ust. 2a pkt 6 i 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ,
  • projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany 
    w postaci papierowej (3 – egzemplarze) lub w postaci elektronicznej (1 – egzemplarz),

Opłaty – bez opłat

Termin odpowiedzi – do budowy można przystąpić po doręczeniu zgłoszenia organowi architektoniczno – budowlanej

Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części - podstawa prawna: Art. 71 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane 

Wymagane dokumenty:

  1. Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
  2. Załączniki: 
    - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, zgodne ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii 
    z dnia 25 czerwca 2021 r. w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie 
    do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (Dz.U. 2021. 1170 t.j.),
    - opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego  w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem obiektu budowlanego lub jego części, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania,
    - zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym  wielkościami i rozkładem obciążeń,  a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi,
    - zaświadczenie lub kopie zaświadczenia wójta, burmistrza, prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub kopię tej decyzji, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    - w przypadku podjęcia bądź zaniechania w obiekcie lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkość lub układ obciążeń- ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiednich specjalnościach, lub kopię tej ekspertyzy,
    - w zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, w szczególności decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. 
    o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień i opinii,
    - w przypadku ustanowienia pełnomocnika należy załączyć pełnomocnictwo.

Zgłoszenia należy dokonać przed zamierzonym terminem rozpoczęcia robót budowlanych. Do wykonania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.


Opłaty - bez opłat

Termin odpowiedzi – do 30 dni
Wydział Architektury, Budownictwa i Ochrony Środowiska informuje, że została uruchomiona możliwość elektronicznego składania wniosków w procesie budowlanym do organów administracji architektoniczno-budowlanej za pomocą rządowej aplikacji e-budownictwo.
http://e-budownictwo.gunb.gov.pl/
Referat Ochrony Środowiska
Żaneta Kowalska - Kierownik referatu Ochrony Środowiska
                                Tel. 43 824 48 49
                                E-mail: srodowisko@powiatzdunskowolski.pl
                                Miejsce urzędowania: Królewska 10, pokój 4

Mariusz Gece – Podinspektor
                           Tel. 43 824 42 56
                            E-mail: srodowisko@powiatzdunskowolski.pl
                            Miejsce urzędowania: Królewska 10, pokój 3

Martyna Gnysińska - Inspektor
                                    Tel. 43 824 42 56
                                    E-mail: srodowisko@powiatzdunskowolski.pl
                                    Miejsce urzędowania: Królewska 10, pokój 3
Do podstawowych zadań Referatu Ochrony Środowiska należą w szczególności:
  1. Ochrona przyrody – ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. - o ochronie przyrody:
    - wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy 
    - wymierzanie administracyjnej kary pieniężnej za usunięcie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz za zniszczenie terenu zieleni albo drzew lub krzewów;
    - prowadzenie rejestru zwierząt, należących do gatunków podlegających ograniczeniom, na podstawie przepisów Unii Europejskiej oraz wydawanie stosownych zaświadczeń.

  2.  Łowiectwo – ustawa z dnia 13 października 1995r. - Prawo łowieckie:
    - prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego;
    - prowadzenie spraw związanych z odłowem lub odstrzałem redukcyjnym zwierzyny;
    - wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców oraz ich cofnięcie;  opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).

  3. Leśnictwo – ustawa z dnia 28 września 1991r. - o lasach:
    - przygotowywanie zarządzeń nakazujących wykonanie, na koszt nadleśnictw, zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, gdy występują w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożącym trwałości tych lasów;
    - ewidencjonowanie dokumentów stwierdzających legalność pozyskanego drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa;
    - przygotowywanie dokumentów w sprawie uznania lasu za ochronny;
    - przygotowywanie propozycji zadań gospodarczych dla lasów nie objętych uproszczonym planem urządzenia lasu;
    - zlecanie wykonania  uproszczonych planów urządzenia lasów, należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych oraz  rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu;
    -przygotowywanie decyzji określających zadania gospodarcze na podstawie inwentaryzacji stanu lasów.
    - kontrolowanie wykonywania zadań określonych w planach urządzenia lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa;
    - przygotowywanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu, w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu; opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
    - wydawanie zaświadczeń na podstawie uproszczonych planów urządzenia lasów lub decyzji określających zadania z zakresu gospodarki leśnej na podstawie inwentaryzacji stanu lasów; opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)

    Uwaga:

    Starosta Zduńskowolski powierzył Nadleśniczym Nadleśnictw Kolumna i Poddębice prowadzenie spraw wynikających z ustawy o lasach w zakresie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, a w szczególności cechowanie pozyskanego drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa i wystawianie dokumentów stwierdzających legalność pozyskania drewna, przez upoważnionego pracownika Nadleśnictwa.

  4. Rybactwo śródlądowe – ustawa z dnia 18 kwietnia 1985r. - o rybactwie śródlądowym: 
    - prowadzenie spraw dotyczących powołania i funkcjonowania Społecznej Straży Rybackiej;
    - wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego 
    Opłata skarbowa za wydanie karty wędkarskiej zgodnie z § 5 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów żyjących w wodzie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2003).

  5. Ochrona powietrza i gospodarka odpadami – ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, Ustawa o odpadach, ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach 
    - wydawanie, cofanie, ograniczanie i wygaszanie pozwoleń: zintegrowanych na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wydawanie zezwoleń na handel emisjami oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów - opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111);
    - wydawanie zezwoleń na: zbieranie odpadów,  przetwarzanie/odzysk odpadów w ramach eksploatacji instalacji, odzysk odpadów poza instalacjami i urządzeniami, unieszkodliwianie odpadów - opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
    - wydawanie decyzji na uczestnictwo w systemie handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych i innych substancji - opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
    - wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu - opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
    - przyjmowanie zgłoszeń nowych instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne oraz informacji o zmianie danych w zakresie nazwy instalacji oraz wielkości i rodzaju emisji - opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
    - przyjmowanie zgłoszeń z instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia  mogących  negatywnie oddziaływać na środowisko - opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
    - nakładanie na podmioty negatywnie oddziaływujące na środowisko obowiązku sporządzenia przeglądu ekologicznego i innych obowiązków;
    - nakładanie w drodze decyzji obowiązku ograniczania negatywnego oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia środowiska do stanu właściwego;
    - zadania z zakresu ochrony powierzchni ziemi

  6.  Geologia, rekultywacja - ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze, ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych
    - wydawanie decyzji zatwierdzających projekty robót geologicznych oraz dokumentacje geologiczne; opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
    - przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych wykonywanych w celu wykorzystania ciepła ziemi; 
    - udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż oraz wydawanie decyzji wygaszających, zmieniających cofających lub przenoszących koncesje; opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
    - udostępnianie informacji geologicznej;
    - wydawanie decyzji w sprawach rekultywacji (określających osobę, termin, kierunek rekultywacji gruntów, stopień ograniczenia lub utraty wartości użytkowej oraz o uznaniu rekultywacji za zakończoną); opłata skarbowa - zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)

  7. Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
    Wysokość opłat związanych z rejestracją jednostek pływających określona została 
    w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających 
    o długości do 24 m.

  8. Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie - ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

  9. Udostępnianie informacji publicznej - ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej

Opłaty wnoszone na konto Miasta Zduńska Wola zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111):


Miasto Zduńska Wola


ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola


Ludowy Bank Spółdzielczy w Zduńskiej Woli


47 9279 0007 0071 1166 2000 0150 

  • za wydanie zaświadczenia - 17 zł;
  • za pełnomocnictwo -17 zł;
  • za zgłoszenie nowej instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne – 120 zł;
  • dokonanie wpisu do rejestru zwierząt - 26 zł;
  • decyzja inna, niż wymieniona w załączniku do ww. ustawy o opłacie skarbowej, do której mają zastosowanie przepisy kpa -  10 zł; 
  • za wydanie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż – 616 zł;
  • za przedłużenie terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - 50 % stawki określonej od koncesji , za kolejny rodzaj działalności - 100% stawki określonej od koncesji, 
  • za wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców: 82 zł - hodowla/utrzymanie przez osoby fizyczne, 616 zł – hodowla/utrzymanie przez prowadzących działalność gospodarczą; opłatę skarbową należy uiścić na konto bankowe Miasta Zduńska Wola;
  • za pozwolenie na wprowadzenie substancji i energii do środowiska wydawane na podstawie przepisów o ochronie środowiska: w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, z zastrzeżeniem pkt 2 - 2011 zł, w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikro przedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców 506 zł, pozostałe 506 zł;
  • za zezwolenie na zbieranie odpadów, przetwarzanie odpadów, zbieranie i przetwarzanie odpadów - 616 zł;


W przypadku wydania zezwolenia (pozwolenia, koncesji) na kilka rodzajów działalności 
w jednej decyzji - za każdy rodzaj działalności 100% stawki określonej od zezwolenia (pozwolenia, koncesji).


Opłaty skarbowe wnoszone na konto bankowe Powiatu Zduńskowolskiego:


Powiat Zduńskowolski

PKO Bank Polski O/Zduńska Wola

ul. Łaska 46


19 1020 3437 0000 1402 0064 2819

  • wysokość opłaty za wydanie karty wędkarskiej/karty łowiectwa podwodnego wynosi 10 zł zgodnie z § 5 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 listopada 2001 r.
    w sprawie połowu ryb oraz warunków chowu, hodowli i połowu innych organizmów żyjących w wodzie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2003);

  • - wysokość opłat związanych z rejestracją jednostek pływających określona została 
    w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających 
    o długości do 24 m., tj.: 80 zł za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego; zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego; wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego, na konto powiatu zduńskowolskiego; 15 zł za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających 
    o długości do 24 m.

 

Druki Architektura i Budownictwo 

Druki Ochrona Środowiska


Inspektor Ochrony Danych