STAROSTA  ZDUŃSKOWOLSKI

ogłasza nabór na wolne stanowisko Sekretarza Powiatu

Starostwa Powiatowego w Zduńskiej Woli

 

1. Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe  w Zduńskiej Woli,

ul. Złotnickiego 25,98-220 Zduńska Wola

2. Nazwa stanowiska:Sekretarz Powiatu

3. Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:

I) Wymagania niezbędne:

1. Obywatelstwo polskie.

2. Co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa  w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 902 z późn.zm), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa wyżej oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.

3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

4. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

5. Wykształcenie wyższe.

6. Nieposzlakowana opinia.

7. Znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów w szczególności z zakresu:

- Konstytucji RP,

- Kodeksu postępowania administracyjnego,

- Kodeksu cywilnego,

- ustawy o samorządzie powiatowym,

- ustawy o pracownikach samorządowych,

- ustawy o ochronie danych osobowych,

- ustawy Prawo zamówień publicznych,

- ustawy Kodeks pracy,

- ustawy o finansach publicznych,

- ustawy o dostępie do informacji publicznej,

- ustawy o ochronie informacji niejawnych,

- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,

- ustawy o ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw,

- ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,

- Statutu Powiatu Zduńskowolskiego,

- Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Zduńskiej Woli.

8. Umiejętność obsługi komputera, środowiska Windows i pakietów biurowych typu MS OFFICE.

 

II. Wymagania dodatkowe:

  1. Wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu powiatowego.
  2. Znajomość tematyki z zakresu zarządzania organizacją i zasobami ludzkimi z uwzględnieniem specyfiki administracji samorządowej, znajomość przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków.
  3. Inicjatywa, umiejętność pracy w zespole, kreatywność.
  4. Dyspozycyjność.
  5. Umiejętność analizy informacji.
  6. Odporność na stres i sytuacje konfliktowe.
  7. Rzetelność, odpowiedzialność i dokładność w wykonywaniu powierzonych zadań.


4. Zakres działań wykonywanych na stanowisku to m. in. prowadzenie spraw:

1) czuwanie na tokiem i terminowością wykonywania zadań w Starostwie;
2) nadzór nad pracą komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie przestrzegania Regulaminu Pracy Starostwa, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Instrukcji Kancelaryjnej, wykonania uchwał Rady i Zarządu oraz Zarządzeń Starosty;
3) koordynowanie i wykonywanie czynności z zakresu nadzoru nad działaniami związanymi z przygotowaniem przez wydziały projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty;
4) nadzorowanie obszarów przetwarzania i zabezpieczania danych osobowych w komórkach organizacyjnych Starostwa;
5) nadzorowanie prac Referatu ds. Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej, Spraw Obronnych i Bezpieczeństwa, Zespołu Radców Prawnych, Zespołu Kontroli i Audytu Wewnętrznego, Stanowiska ds. BHP i ppoż.;
6) zapewnienie warunków organizacyjnych umożliwiających sprawne wykonywanie zadań przez Zarząd i Starostwo;
7) zapewnienie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Starostwa;
8) nadzorowanie procesu komputeryzacji, zakupu wyposażenia i środków trwałych, remontów oraz gospodarki powierzchnią użytkową budynków Starostwa;
9) wykonywanie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI), sprawowanie nadzoru nad Lokalnymi Administratorami Bezpieczeństwa Informacji (LABI) i nad Administratorem Systemu Informatycznego (ASI);
10) koordynacja spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów oraz referendum na terenie Powiatu;

11) koordynowanie działań w zakresie dostępu do informacji publicznej, w tym:

- nadzór nad wewnętrznymi regulacjami w zakresie dostępu do informacji publicznej;

- koordynacja działań związanych z Biuletynem Informacji Publicznej;

- koordynacja realizacji zadań związanych z organizacją elektronicznej administracji;

- koordynacja i popularyzacja rozwiązań e-administracji.

12) podejmowanie działań mających na celu kreowanie wizerunku publicznego Starostwa;

13) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Starosty;

14) pełnienie funkcji Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Zarządzania Kryzysowego.

 

 5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Zduńskiej Woli, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6%.

 

6. Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny;

2) kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych,

3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (Dz.U. Nr z 2009r. Nr 115, poz. 971);

4) kopie świadectw/certyfikatów z ukończonych kursów, szkleń z zakresu prawa zamówień publicznych

5) kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy;

6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

7) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane                     z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe  (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego).

8) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku (w przypadku wyboru, kandydat zostanie skierowany na badania lekarskie do lekarza medycyny pracy).

9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.

10) oświadczenie kandydata o nie przynależności do partii politycznych lub oświadczenie o rezygnacji
z przynależności do partii politycznych w momencie nawiązania stosunku pracy (Sekretarz zgodnie z art. 5 ust 5 ustawy o pracownikach samorządowych nie ma prawa tworzenia partii politycznych ani przynależności do nich)

11) oświadczenie o umiejętności obsługi komputera.

7. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

a) termin i miejsce składania dokumentów: do 16 sierpnia 2016r. do godz. 1200 w Starostwie Powiatowym

w Zduńskiej Woli, ul. Złotnickiego 25  - sekretariat;

 

Dokumenty należy złożyć osobiście lub pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

“Dotyczy naboru na wolne stanowisko Sekretarza Powiatu  Starostwa Powiatowego w Zduńskiej Woli”.

Nie dopuszcza się składania dokumentów drogą elektroniczną.

8. Aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

9. Wymagane dokumenty aplikacyjne i list motywacyjny (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę  na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia    29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych  (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922).

 

10. Dodatkowe informacje:

a) lista osób, które spełniły wymagania formalne oraz wyniki naboru zostaną ogłoszone w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Zduńskowolskiego www.bip.powiatzdunskowolski.pl i na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego Zduńskiej Woli.

b) z przeprowadzonego naboru zostanie sporządzony protokół;

c) zatrudnienie na pełny etat,

d) wynagrodzenie miesięczne zgodnie z Zarządzeniem Nr 61/2016 Starosty Zduńskowolskiego  z dnia 1 sierpnia 2016r. w sprawie Regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Starostwie Powiatowym w Zduńskiej Woli.

 

Zduńska Wola, dnia 1 sierpnia 2017r.

 

 



Załączniki:

Ogłoszenie - nabór na wolne stanowisko Sekretarza Powiatu Starostwa Powiatowego w Zduńskiej Woli