W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Zduńskowolski

 

ul. Stefana Złotnickiego 25
98-220 Zduńska Wola

 

Tel. sekretariat: 43 823 22 04 
Tel. sekretariat: 43 824 42 10, 43 824 42 11
Fax: 43 824 42 50
 
Elektroniczna skrzynka podawcza:  /SPZDW/SKRYTKA

email: starostwo@powiatzdunskowolski.pl
serwis informacyjny: www.powiatzdunskowolski.pl 

 

NIP: 829-16-24-435 REGON: 730 934 795

FK.272.1.2018

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 13 802 467 zł
Status zamówienia rozstrzygnięte
Nr sprawy FK.272.1.2018
Zamawiający Powiat Zduńskowolski
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Rodzaj zamówienia Usługi
Wartość zamówienia dowolna wartość
Termin składania ofert
Sposób składania ofert Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, ul. Złotnickiego 25, 98-220 Zduńska Wola, sekretariat I piętro
rozstrzygnięcie

Zduńska Wola, dnia 04.06.2018 r.

FK.272.1.2018
 
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 13 802 467 zł”

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
 
Zamawiający Powiat Zduńskowolski, działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn.zm.), zwaną dalej „ustawą Pzp” zawiadamia, iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 13 802 467 zł” jako najkorzystniejsza wybrana została oferta nr 2 złożona przez:

KONSORCJUM:
REJONOWY BANK SPÓŁDZIELCZY W LUTUTOWIE, UL. KLONOWSKA 2, 98-360 LUTUTÓW
SGB- BANK SPÓŁKA AKCYJNA, UL. SZARYCH SZEREGÓW 23A, 60-462 POZNAŃ

Zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w SIWZ  oferta uzyskała najwyższą - maksymalną liczbę punktów  (10 pkt).

Uzasadnienie faktyczne i prawne
 
Oferta ww. Wykonawcy została uznana za najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
tj. cena.
Wykonawca spełnia wszystkie warunki wymagane przez Zamawiającego, a jego oferta uzyskała najwyższą ilość punktów w wyniku oceny ofert przeprowadzonej na podstawie kryteriów oceny.

Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy  Pzp, Zamawiający wybrał ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Istotnych.
Zamawiający informuję, iż w w/w postępowaniu złożone zostały jeszcze 2 oferty, które uzyskały n/w liczbę punktów:

Nr oferty

Nazwa wykonawcy

Cena (waga 100%)

Punktacja łączna

1

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA, Regionalne Centrum Korporacyjne w Kaliszu,
ul. Górnośląska 80, 62-800 Kalisz

8,58 pkt

8,58 pkt

3

Bank Gospodarstwa Krajowego, Region Łódzki,
ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź

8,71 pkt

8,71 pkt

Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:107977-2018:TEXT:PL:HTML
 
Polska-Zduńska Wola: Usługi udzielania kredytu
2018/S 049-107977
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi

 

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)       Nazwa i adresy

            Powiat Zduńskowolski

            ul. Złotnickiego 25

            Zduńska Wola

            98-220

            Polska

            Osoba do kontaktów: Sywester Woźniak, Włodzimierz Piegat

            Tel.: +48 438232204

            E-mail: starostwo@powiatzdunskowolski.pl

            Faks: +48 438232204

            Kod NUTS: PL714

            Adresy internetowe:

            Główny adres: http://www.powiatzdunskowolski.pl

I.2)       Wspólne zamówienie

I.3)       Komunikacja

            Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://bip.powiatzdunskowolski.pl

            Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

            Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:

            Starostwo Powiatowe w Zdunskiej Woli

            ul. Złotnickiego 25

            Zduńska Wola

            98-220

            Polska

            Osoba do kontaktów: Sylwester Woźniak, Włodzimierz Piegat

            Tel.: +48 438232204

            E-mail: zamowienia@powiatzdunskowolski.pl

            Faks: +48 438232204

            Kod NUTS: PL714

            Adresy internetowe:

            Główny adres: www.powiatzdunskowolski.pl

I.4)       Rodzaj instytucji zamawiającej

            Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)       Główny przedmiot działalności

            Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)      Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)   Nazwa:

            Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 13 802 467 PLN

            Numer referencyjny: FK.272.1.2018

II.1.2)   Główny kod CPV

            66113000

II.1.3)   Rodzaj zamówienia

            Usługi

II.1.4)   Krótki opis:

            Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości
            13 802 467 PLN zprzeznaczeniem na:

— spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów (rozchody) - 2 633 240 PLN,

— sfinansowanie deficytu budżetu powiatu (wydatki majątkowe) - 11 169 227 PLN, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - 4 526 992 PLN.

Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2035 r. Okres wykorzystania kredytu: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2018 r. w transzach:

            Maj 2018 r. – 2 662 694 PLN,

            Lipiec 2018 r. – 4 890 217 PLN,

            Listopad 2018 r. – 6 249 556 PLN.

Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego, nastąpi w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania.

Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu ustalone zostaną po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.

II.1.5)   Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)   Informacje o częściach

            To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)      Opis

II.2.1)   Nazwa:

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV

II.2.3)   Miejsce świadczenia usług

            Kod NUTS: PL714

            Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

            Zduńska Wola, Powiat Zduńskowolski.

II.2.4) Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 13 802 467 PLN z przeznaczeniem na:

— spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów (rozchody) - 2 633 240 PLN,

— sfinansowanie deficytu budżetu powiatu (wydatki majątkowe) - 11 169 227 PLN, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - 4 526 992 PLN.

Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2035 r. Okres wykorzystania kredytu: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2018 r. w transzach:

            Maj 2018 r. – 2 662 694 PLN,

            Lipiec 2018 r. – 4 890 217 PLN,

            Listopad 2018 r. – 6 249 556 PLN.

Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego, nastąpi w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania.

Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu ustalone zostaną po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. Wykonawca będzie przelewał kwotę kredytu na rachunek.

Nr 78 1020 3437 0000 1102 0018 1057.

Karencja w spłacie kapitału kredytu do 30.03.2021 r.- nie dotyczy kwoty 4 526 992 PLN z terminem spłaty do 31.3.2019 r. Okres karencji nie dotyczy spłaty odsetek.

Spłata kapitału kredytu kwartalnie – maksymalnie w ostatnim dniu kwartału - wg harmonogramu zawartego w załączniku nr 3 do SIWZ. Spłata odsetek miesięcznie - maksymalnie w ostatnim dniu miesiąca.

Wykonawca powiadomi faksem lub drogą elektroniczną Zamawiającego najpóźniej na 3 dni przed datą zapłaty odsetek miesięcznych o naliczonej wysokości tych    odsetek.

Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego, zgodnie z faktyczną   liczbą dni wykorzystania kredytu, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy założeniu, że rok ma 365 dni.

Za dzień spłaty raty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na  rachunek wykonawcy.

Jeżeli data spłaty raty kredytu lub odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin określony w umowie upływa w dniu następującym po dniu lub dniach wolnych od pracy.

Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.   Zamawiający nie dopuszcza przedłożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 kodeksu postępowania cywilnego.

Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.

Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji.

Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji za zmianę terminów uruchomienia i wysokości transz kredytu, zmianę terminarza spłat i wysokości rat kapitałowych kredytu, zmianę wysokości i przeznaczenia kredytu. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w rozdziale 3 SIWZ.

II.2.5)   Kryteria udzielenia zamówienia

            Kryteria określone poniżej

            Cena

II.2.6)   Szacunkowa wartość

II.2.7)   Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu   zakupów

            Koniec: 31/12/2035

            Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych

            Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11) Informacje o opcjach

                        Opcje: nie

II.2.12) Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej

            Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14) Informacje dodatkowe

Przez dzień roboczy Zamawiający przyjmuje dzień od pon. do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

W przypadku nieterminowego przekazania transzy kredytu wykonawca zapłaci   Zamawiającemu odsetki w wysokości 100 % odsetek ustawowych za opóźnienie za każdy dzień przekroczenia terminu uruchomienia transzy, liczone od kwoty transzy.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)     Warunki udziału

III.1.1)             Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi    związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

            Wykaz i krótki opis warunków:

            Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu, o którym mowa, tj. wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia    określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów jeżeli w przedłożonych dokumentach wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących realizację usług objętych przedmiotem zamówienia tj. udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami stawy z dnia 29.8.1997 r. - Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty wynikające z przepisów dotyczących działalności banku państwowego lub/i jego przekształcania w spółkę akcyjną lub też dokument równoważny - w przypadku wykonawców mających siedzibę poza   granicami Rzeczypospolitej Polskiej - których nie obejmują ww. przepisy –       wystawiony w kraju siedziby wykonawcy.

O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24ust. 1 i ust. 5 pkt 1, 2, 4 i 7 ustawy Pzp.

III.1.2)              Sytuacja ekonomiczna i finansowa

            Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

            Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.

III.1.3)              Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

            Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

            Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.

III.1.5)              Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2)                 Warunki dotyczące zamówienia

III.2.1)              Informacje dotyczące określonego zawodu

III.2.2)             Warunki realizacji umowy:

Warunkiem realizacji umowy jest zawarcie umowy z wybranym wykonawcą. Umowa winna zawierać istotne dlastron dla postanowienia określone w rodz. 23 SIWZ.

III.2.3)              Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)                Opis

IV.1.1)             Rodzaj procedury

            Procedura otwarta

IV.1.3)             Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu     zakupów

IV.1.4)             Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6)             Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8)             Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

            Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)                Informacje administracyjne

IV.2.1)             Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2)             Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

            Data: 20/04/2018

            Czas lokalny: 11:00

IV.2.3)             Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału       wybranym kandydatom

IV.2.4)             Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do             udziału:

            Polski

IV.2.6)             Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

            Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)             Warunki otwarcia ofert

            Data: 20/04/2018

            Czas lokalny: 11:30

            Miejsce:

            Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, 98-220 Zduńska Wola, ul. Złotnickiego 25.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)                Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

            Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)                Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3)                Informacje dodatkowe:

            W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w           postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:

            1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp,

            2) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności        gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, dokumenty wyszczególnione w pkt 1) i 2) winny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert;

            3) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie   płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ,

            4) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (wzór dokumentu   zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ),

            5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji   administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy,   prawa ochrony środowiska lub przepisów

O zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ),

            6) oświadczenia wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej (wzór dokumentu zawarty jest w załączniku nr 6 do SIWZ).

            Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 9.2 SIWZ:

            1) ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp,

            2) ppkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

            Dokumenty, wym. w ppkt 1 i 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-y przed upływem terminu składania ofert.

            Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

            Do oferty wykonawca dołącza w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w formie JEDZ (sporządzony zgodnie z instrukcją  będąca załącznikiem nr 5a do SIWZ).

            Wymagania dotyczące wadium:
            Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert na okres związania ofertą w kwocie 50 000 PLN.
            Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
            W przypadku wadium wniesionego w formie pieniężnej, za czas wniesienia uznaje się   czas uznania kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego.

            Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Powiatu Zduńskowolskiego nr.: 30 10203437 0000 1902 0018 2014, a wadium wnoszone w   pozostałych formach należy dołączyć w oryginale do oferty.

            Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium w akceptowalnej formie lub po  wskazanym terminie będzie odrzucona.

            Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenia w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia(JEDZ).

VI.4)                Procedury odwoławcze

VI.4.1)             Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

            Prezes Krajowej Izby Odwoławczej

            ul. Postępu 17a

            Warszawa

            02-676

            Polska

            Tel.: +48 224587801

            E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

            Faks: +48 224587800

VI.4.2)             Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3)             Składanie odwołań

            Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

            Terminy wniesienia odwołania określono w art. 182 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.

VI.4.4)             Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

            Krajowa Izba Odwoławcza

            ul. Postępu 17a

            Warszawa

            02-676

            Polska

            Tel.: +48 224587801

            E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

            Faks: +48 224587800

VI.5)    Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

            08/03/2018

Załączniki

SIWZ pdf, 10.68 MB

Powiadom znajomego