W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Zduńskowolski

 

ul. Stefana Złotnickiego 25
98-220 Zduńska Wola

 

Tel. sekretariat: 43 823 22 04 
Tel. sekretariat: 43 824 42 10, 43 824 42 11
Fax: 43 824 42 50
 
Elektroniczna skrzynka podawcza:  /SPZDW/SKRYTKA

email: starostwo@powiatzdunskowolski.pl
serwis informacyjny: www.powiatzdunskowolski.pl 

 

NIP: 829-16-24-435 REGON: 730 934 795

Odpowiedzi na pytania Wykonawców nr 2 - FK.272.2.2016 "Bankowa obsługa budżetu Powiatu Zduńskowolskiego w okresie od 01.12.2016 r. do 30.11.2020 r."

Wyjaśnienie nr 2 do treści Opisu Warunków Zamówienia (OWZ)

W dniach 11-12.10.2016 r. skierowano następujące pytania do Zamawiającego w zakresie dotyczącym treści OWZ, jak poniżej, na które udzielono następujących odpowiedzi:

1. Jaka jest średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych.

Średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych w okresie styczeń-wrzesień 2016r.- 122 szt.


2. Jaka jest średnia kwota wpłaty.

Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych w okresie styczeń-wrzesień 2016r.- 25 873,80 zł.


3. Czy planujecie Państwo nadal prowadzić obsługę kasową czy wszystkie opłaty  byłyby przeniesione na transakcje w POSach.

            
Możliwość dokonywania płatności przez kontrahentów za pomocą terminali POS kart płatniczych wprowadzona została do warunków postępowania w związku z rezygnacją z kasowej obsługi bieżących operacji gotówkowych w siedzibie Zamawiającego (punkt kasowy Banku), którego funkcjonowanie zakończy się wraz z upływem terminu obowiązywania aktualnej umowy na bankową obsługę budżetu powiatu.


4. Prosimy o podanie średniomiesięcznego salda środków  na rachunkach podstawowych i pomocniczych, oraz lokatach typu „overnight” Zamawiającego wraz z jednostkami organizacyjnymi w roku 2015 oraz w okresie styczeń- wrzesień  2016.

Średniomiesięczne saldo środków na rachunkach bankowych w  2015r.- 6 453 901 zł.

Średniomiesięczne saldo środków na rachunkach bankowych w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 6 274 185 zł.

W ww. okresie Zamawiający nie umieszczał środków pieniężnych na lokatach krótkoterminowych, w tym również typu overnight.

5. Prosimy o podanie średniomiesięcznego wykorzystania kredytu w rachunku bieżącym  w roku 2015 oraz w okresie styczeń-wrzesień 2016.

6. Dotyczy kredytu w rachunku bieżącym:

- prosimy o podanie jakie było średniomiesięczne wykorzystanie kredytu  w rachunku bieżącym w 2015r. oraz w I półroczu 2016r.

Odpowiedź na pytania nr 5 i 6:

2015r.- 1 548 888,94 zł

2016r.- 16 052,63 zł


6. Prosimy o podanie średniomiesięcznej ilości i wartości wpłat gotówkowych realizowanych w placówce Wykonawcy w roku 2015 oraz w okresie styczeń- wrzesień 2016, odrębnie dla wpłat dokonywanych przez Zamawiającego wraz z jednostkami organizacyjnymi i odrębnie dla wpłat dokonywanych przez osoby trzecie.

Średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie w placówce Wykonawcy w 2015r.- 112 szt.

Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie w placówce Wykonawcy w 2015r.- 17 307,03 zł.

Średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie w placówce Wykonawcy w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 108 szt.

Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych dokonywanych przez osoby trzecie w placówce Wykonawcy w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 16 032,80 zł.

Średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego wraz z jednostkami organizacyjnymi w placówce Wykonawcy w 2015r.- 14 szt.

Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego wraz z jednostkami organizacyjnymi w placówce Wykonawcy w 2015r.- 12 113 zł.

Średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego wraz z jednostkami organizacyjnymi w placówce Wykonawcy w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 12 szt.

Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych dokonywanych przez Zamawiającego wraz z jednostkami organizacyjnymi w placówce Wykonawcy w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 9 341 zł.


7. Prosimy o podanie średniomiesięcznej ilości i wartości wypłat gotówkowych dokonywanych z rachunków Zamawiającego i jednostek organizacyjnych w placówce Wykonawcy w roku 2015 oraz w okresie styczeń- wrzesień 2016.

Średniomiesięczną ilość  wypłat gotówkowych dokonywanych z rachunków Zamawiającego i jednostek organizacyjnych w placówce Wykonawcy w 2015r.- 26 szt.

Średniomiesięczną wartość wypłat gotówkowych dokonywanych z rachunków Zamawiającego i jednostek organizacyjnych w placówce Wykonawcy w 2015r.- 31 127 zł.

Średniomiesięczną ilość  wypłat gotówkowych dokonywanych z rachunków Zamawiającego i jednostek organizacyjnych w placówce Wykonawcy w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 26 szt.

Średniomiesięczną wartość  wypłat gotówkowych dokonywanych z rachunków Zamawiającego i jednostek organizacyjnych w placówce Wykonawcy w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 27 565 zł.


8. Czy w ramach obsługi Zamawiający przewiduje dokonywanie w placówce Wykonawcy wypłat bezpośrednio do rąk świadczeniobiorców świadczeń z rachunków Starostwa Powiatowego, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowego Urzędu Pracy lub innych jednostek organizacyjnych Zamawiającego? Jeżeli tak, to prosimy o podanie przewidywanej średniomiesięcznej ilości i wartości wypłat oraz przewidywane terminy tych wypłat.

Zamawiający przewiduje dokonywanie w placówce Wykonawcy wypłat bezpośrednio do rąk świadczeniobiorców  przy użyciu czeków.

Wypłaty w ww. zakresie mające charakter cykliczny w okresie od stycznia do września 2016r. zrealizowały następujące jednostki:

1)    Dom Pomocy Społecznej w Przatówku:

- średnia ilość w m-cu - 1,

- wartość 14 893,19 zł,

- termin- do 15 dnia każdego m-ca,


2)    Dom Pomocy Społecznej w Zduńskiej Woli:

- średnia ilość w m-cu - 11,

- wartość- 12 040,50 zł,

- termin- 10, 20, 26 i 30 dzień każdego m-ca,


3)    Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Zduńskiej Woli:

- średnia ilość w m-cu-  4,

- wartość- 5 000 zł,

- termin- 3 wypłaty na koniec m-ca, 1 wypłata na początku miesiąca,


4)    Zespół Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli:

- średnia ilość w m-cu-  4,

- wartość - 5 700 zł,

- termin- koniec m-ca.


9. Prosimy o podanie średniomiesięcznej ilość przelewów realizowanych za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej i osobno przelewów papierowych składanych do realizacji w placówce Wykonawcy.

Średniomiesięczna ilość przelewów realizowanych za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej w 2015r.- 4 388 szt.

Średniomiesięczna ilość przelewów papierowych składanych do realizacji w  placówce Wykonawcy w 2015r.- 20 szt.

Średniomiesięczna ilość przelewów realizowanych za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 4 480 szt.

Średniomiesięczna ilość przelewów papierowych składanych do realizacji w  placówce Wykonawcy w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 20 szt.


10. Czy Zamawiający dopuszcza aby przelewy w formie papierowej składane były do realizacji w placówce Wykonawcy tylko w przypadku awarii  systemu bankowości elektronicznej?

NIE

Zamawiający zastrzega sobie możliwość składania przelewów w formie papierowej nie tylko w przypadku awarii  systemu bankowości elektronicznej.


11. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość pobierania wyciągów bankowych generowanych w systemie bankowości elektronicznej? Wyciągi bankowe dostępne są w formacie PDF i spełniają wszelkie wymogi ustawy o rachunkowości oraz zawierają informacje niezbędne do identyfikacji płatności. Wyciągi w formie papierowej dostarczane byłyby tylko w sytuacji awarii systemu bankowości elektronicznej.

Zamawiający w rozdziale V.10. OWZ określił:

„Wyciągi z rachunku bankowego w wersji papierowej winny zostać postawione do dyspozycji posiadacza rachunku najpóźniej do godz. 9:00 następnego dnia roboczego.”

Zamawiający dopuszcza możliwość pobierania wyciągów bankowych generowanych w systemie bankowości elektronicznej opcjonalnie jako formy dodatkowej.

Natomiast postawienie do dyspozycji posiadacza rachunku wyciągów w wersji papierowej stanowi wymóg obligatoryjny.


11. Zamawiający zapisał, że zastrzega sobie możliwość zwiększenia ilości terminali POS. Prosimy o podanie maksymalnej liczby terminali POS.

Zamawiający określa maksymalne zapotrzebowanie na terminale POS w okresie trwania obsługi bankowej w ilości 10 sztuk.

Aktualne zapotrzebowanie na terminale POS, zgodnie z zapisami rozdziału V.7. pkt 1) OWZ, nie przekracza 6 szt.


12. Prosimy o podanie jednostek organizacyjnych oraz dokładnych adresów, których Zamawiający oczekuje zainstalowania terminali POS, a także przewidywanych terminów instalacji tych urządzeń.

Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, ul. Złotnickiego 25, 98-220 Zduńska Wola- 2,

Starostwo Powiatowe w Zduńskiej Woli, ul. Żeromskiego 10, 98-220 Zduńska Wola- 1,

Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli, ul. Dolna 41, 98-220 Zduńska Wola- 1,

Dom Pomocy Społecznej w Zduńskiej Woli, ul. Łaska 41, 98-220 Zduńska Wola- 1,

Zespół Szkół w Zduńskiej Woli, ul. Okrzei 11, 98-220 Zduńska Wola- 1

Kwestia terminu instalacji terminali POS uzgodniona zostanie na etapie podpisywania umowy z Wykonawcą wyłonionym w postępowaniu.


13. Czy Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w zakresie instalacji terminali POS, przeszkolenia osób obsługujących terminale oraz dokonywania rozliczeń transakcji, obsługi procesu autoryzacji transakcji, przetwarzania i przesyłania komunikatów autoryzacyjnych, generowania danych w postaci wyciągu transakcji?

Zamawiający w OWZ nie wykluczył powierzenia przez Wykonawcę realizacji części zamówienia podwykonawcom.

W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w ww. zakresie pod warunkiem, że system umożliwiający dokonywanie płatności przez kontrahentów za pomocą terminali POS kart płatniczych funkcjonował będzie bezkosztowo z zachowaniem wszystkich wymagań Zamawiającego określonych w OWZ.

Zamawiający zastrzega również, że wyłącznie Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie całości zamówienia, w tym w częściach powierzonych podwykonawcom i za wszelkie zobowiązania powstałe z tego tytułu.


14. Czy Zamawiający akceptuje uznawanie rachunku, wskazanego do rozliczeń transakcji kartami, kwotą zbiorczą transakcji wykonanych w ciągu danego dnia rozliczeniowego? Dane identyfikujące wpłatę byłyby dostępne w raporcie dziennym z terminala oraz bezpośrednio zapisywane w systemach Zamawiającego podczas realizacji danej transakcji, na wyciągach pojawiać się będzie łączna kwota transakcji z terminala.

Wymogiem obligatoryjnym sformułowanym w rozdziale V.7. OWZ pkt 6) jest, że w przypadku dokonywania płatności za pomocą kart płatniczych na wyciągu bankowym powinna znaleźć się informacja o tytule płatności.


15. Prosimy o wskazanie szacunkowej ilości stanowisk bankowości internetowej oraz ilości użytkowników upoważnionych do korzystania z systemu.

Szacunkowa ilość stanowisk- 40

Szacunkowa ilość użytkowników- 42


16. Prosimy o informację czy we wszystkich jednostkach istnieje możliwość zainstalowania bankowości elektronicznej w oparciu o łącze internetowe.

TAK


17. Prosimy o podanie następujących danych dotyczących Powiatu, Starostwa Powiatowego i poszczególnych jednostek organizacyjnych:

- przewidywane średniomiesięczne saldo środków na rachunkach

6 274 185 zł (średniomiesięczne saldo środków na rachunkach bankowych w okresie styczeń- wrzesień 2016r.)

- średniomiesięczna ilość przelewów w banku i poza bank

Średniomiesięczna ilość przelewów wewnętrznych (na rachunki banku prowadzącego obsługę) w okresie styczeń- wrzesień 2016r. – 1 169 szt.

Średniomiesięczna ilość przelewów zewnętrznych (na rachunki prowadzone w innych bankach niż bank prowadzący obsługę)  w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 3 346 szt.

-średniomiesięczna wartość i ilość wpłat i wypłat gotówkowych

Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 25 873,80 zł

Średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 122 szt.

Średniomiesięczna wartość wypłat gotówkowych w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 27 565 zł

Średniomiesięczna ilość wypłat gotówkowych w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 26 szt.


-przewidywana średniomiesięczna ilość i wartość wpłat gotówkowych dokonywanych na rzecz Powiatu i jednostek organizacyjnych przez osoby trzecie.

Średniomiesięczna ilość wpłat gotówkowych na rzecz Powiatu i jednostek organizacyjnych przez osoby trzecie  (w okresie styczeń- wrzesień 2016r.) – 110 szt.

Średniomiesięczna wartość wpłat gotówkowych na rzecz Powiatu i jednostek organizacyjnych przez osoby trzecie (w okresie styczeń- wrzesień 2016r.)- 16 533 zł


18. Pytanie do Rozdziału V, punkt 7, podpunkt 6 OWZ:

„Czy tytuł płatności (wprowadzony przez pracownika Urzędu w trakcie dokonywania transakcji) może znajdować się na elektronicznym raporcie do ściągnięcia przez pracownika Urzędu?”

Wymogiem obligatoryjnego sformułowanym w rozdziale V.7. OWZ pkt 6) jest, że w przypadku dokonywania płatności za pomocą kart płatniczych na wyciągu bankowym powinna znaleźć się informacja o tytule płatności.


19. Jaka będzie łączność terminali zainstalowanych u Zamawiającego? (dostępne: Internet, gprs, dial- up).

Internet.


20. Jaka była liczba transakcji bezgotówkowych dokonywanych kartami płatniczymi za pomocą terminali POS (miesięcznie na wszystkich terminalach) w roku 2015 i w pierwszym półroczu 2016? Jeżeli nie ma danych historycznych, prosimy o podanie szacunkowej liczby w roku 2017.


21. Jaka była wartość obrotów transakcji dokonywanych kartami płatniczymi za pomocą terminali POS (miesięcznie na wszystkich terminalach) w roku 2015 i w pierwszym półroczu 2016? Jeżeli nie ma danych historycznych, prosimy o podanie szacunkowej wartości w roku 2017.

Odpowiedź na pytania nr 20 i 21:

Zamawiający nie korzysta w ramach aktualnie obowiązującej umowy na bankową obsługę budżetu powiatu z  terminali POS.

Możliwość dokonywania płatności przez kontrahentów za pomocą terminali POS kart płatniczych wprowadzona została do warunków postępowania w związku z rezygnacją z kasowej obsługi bieżących operacji gotówkowych w siedzibie Zamawiającego (punkt kasowy Banku).

Mając powyższe na uwadze brak jest danych historycznych w ww. okresie.

Zamawiający nie dysponuje również danymi mogącymi stanowić podstawę oszacowania wymaganych wartości w roku 2017.


22. Jaka była wartość pojedynczej, średniej transakcji bezgotówkowej w roku 2015 i w pierwszym półroczu 2016?

Wartość pojedynczej, średniej transakcji bezgotówkowej (wpłaty) w roku 2015-14 745,51 zł

Wartość pojedynczej, średniej transakcji bezgotówkowej (wypłaty) w roku 2015- 2 796,93 zł

Wartość pojedynczej, średniej transakcji bezgotówkowej (wpłaty) w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 15 397,69 zł.

Wartość pojedynczej, średniej transakcji bezgotówkowej (wypłaty) w okresie styczeń- wrzesień 2016r.- 2 626,43 zł.


Pozostałe pytania złożone  w dniach 11-12.10.2016r. przez Wykonawców nie są związane z treścią Opisu Warunków Zamówienia, w związku z czym  odpowiedź na nie skierowana została indywidualnie i  nie podlega publikacji.


przejdź do ogłoszenia

Załączniki

Powiadom znajomego