W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Zduńskowolski

 

ul. Stefana Złotnickiego 25
98-220 Zduńska Wola

 

Tel. sekretariat: 43 823 22 04 
Tel. sekretariat: 43 824 42 10, 43 824 42 11
Fax: 43 824 42 50
 
Elektroniczna skrzynka podawcza:  /SPZDW/SKRYTKA

email: starostwo@powiatzdunskowolski.pl
serwis informacyjny: www.powiatzdunskowolski.pl 

 

NIP: 829-16-24-435 REGON: 730 934 795

Odpowiedzi nr 2 na zapytania do SIWZ - ZP.272.2.3.2017 "Budowa drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 - Zduńska Wola Wschód"

Zduńska Wola, dn. 13.03.2017 r.

ZP.272.2.3.2017


Odpowiedź na zapytania nr 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)


Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.„Budowa drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 - Zduńska Wola Wschód”.


Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2015r. poz. 2164 z późn. zm.) w odpowiedzi na skierowane zapytania do treści SIWZ Zamawiający udziela następujących  wyjaśnień:

Pytanie nr 1

Prosimy o wyjaśnienie nieścisłości związanej z założeniami projektowymi w obrębie skrzyżowania z ul. Leśmiana. Zgodnie z dostępnymi materiałami przetargowymi na budowę łącznika Zduńska Wola Wschód (tj. Koncepcja przebiegu osi trasy, PFU, Decyzja  Środowiskowa) w km 1 + 924,5 należy zaprojektować i wykonać  "skrzyżowanie typu rondo średnie czterowlotowe z ul. Kolejową" . Jednak w wyznaczonym miejscu projektowany łącznik przecina ul. Leśmiana, natomiast skrzyżowanie z ul Kolejową znajduje się 100 m dalej w km 2+024.  Z uwagi na rozbieżność stanu faktycznego z zapisami dokumentacji przetargowej zwracamy się do Zamawiającego o doprecyzowanie które wloty mają być skomunikowane z projektowaną drogą. Jeżeli Zamawiający nie zmienia koncepcji budowy ronda prosimy o potwierdzenie, że ul. Kolejowa pozostanie ślepa, bez komunikacji z łącznikiem. Jeżeli natomiast wlot ul. Kolejowej ma zostać również uwzględniony to zwracamy się o podanie formy jego włączenia, gdyż przedstawiona koncepcja tego nie umożliwia. Każda próba zaprojektowania połączenia wszystkich 5 wlotów wiąże się z istotną zamianą wyznaczonego korytarza orz ze znacznymi nakładami. Dodatkowo przedstawiony korytarz nie uwzględnia konieczności wykonania wysokich nasypów na dojazdach do skrzyżowania. Nadmienić należy, że przy takim układzie osi jezdni nie ma możliwości wykonania ronda pięciowlotowego zgodnego z warunkami technicznymi.

Podsumowując:

1. Czy ul. Kolejowa ma być skomunikowana z projektowanym łącznikiem, jeżeli tak to w jaki sposób? Wnosimy o korektę założeń co do umiejscowienia i szerokości korytarza w przedmiotowej lokalizacji.

2. Powyższe zmiany mogą wymusić konieczność uzyskania nowej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w związku z tym czy Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji zadania?

Odpowiedź:

Zgodnie z wypisem z rejestru gruntów pochodzącym z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zduńskiej Woli, kilometraż 1+924,5 projektowanej drogi położony jest na działce o nr ewid. 1/17 obręb 18, na której znajduje się ul. Kolejowa.

Zamawiający stoi na stanowisku, iż ul. Kolejowa winna zostać skomunikowana z projektowanym łącznikiem z drogą ekspresową S8 poprzez projektowane rondo. W przypadku konieczności zaprojektowania ronda pięciowlotowego, Zamawiający dopuszcza taką możliwość.

Zgodnie z pkt. 5 „Wyjaśnień do Programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód”, cyt. „Zmiana przebiegu wyznaczonego w PFU 25-metrowego korytarza przeznaczonego pod realizację przedmiotowego zamówienia jest dopuszczalna jedynie w przypadku dostarczenia przez Wykonawcę uzasadnienia, z którego wynika konieczność takiej zmiany oraz jedynie za zgodą Zamawiającego”. W przypadku zaistnienia konieczności zaprojektowania ronda innego niż wskazane w PFU, wymuszającego zmianę przebiegu korytarza projektowanej drogi, Zamawiający wyrazi zgodę na wniosek Wykonawcy.

W przypadku gdy zmiana przebiegu projektowanej drogi wymusi zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, Zamawiający zastosuje się do zapisów pkt. 14 „Wyjaśnień do Programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód”, cyt. „W kontekście konieczności opracowania projektu budowlanego i uzyskania zezwolenia na realizację Zamawiający w uzasadnionych przypadkach dopuszcza zarówno zmianę istniejącej decyzji jak i jej umorzenie i uzyskanie nowej decyzji. Zamawiający wskazuje jednocześnie, iż Wykonawca zobowiązany jest do ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach procedury uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji. W ramach tej procedury rozpatrywane mogą być zmiany w stosunku do wymagań określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.”

W przypadku konieczności podjęcia dodatkowych działań związanych z uzyskaniem nowej decyzji o  środowiskowych uwarunkowaniach, Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji zamówienia. W związku z powyższym, Zamawiający dokonuje zmiany brzmienia ww. projektu umowy poprzez dodanie w § 13 ust. 2 pkt. 12) , o następującym brzmieniu: „ terminu wykonania przedmiotu Umowy, z powodu uzasadnionych zmian w zakresie zaproponowanych w PFU rozwiązań technicznych oraz obwiązujących przepisów prawa skutkujących koniecznością uzyskania nowych decyzji i uzgodnień niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy”.


Pytanie nr 2

Proszę o wyjaśnienie braku możliwości zaprojektowania przedmiotowej drogi w oparciu o przedstawione PFU i jednocześnie spełniające wymagania obowiązujących przepisów. Po wysokościowym rozrysowaniu skrzyżowania projektowanej drogi oraz ul. Leśmiana nie ma możliwości zaprojektowania ronda zgodnie  z zaproponowanym w pfu rozwiązaniem nie łamiąc obowiązujących przepisów. Według naszej wiedzy aby zapewnić spełnienie wymagań obowiązujących przepisów należy zmienić korytarz drogi, który jest wskazany w PFU. Powyższa zmiana spowodowałaby konieczność zmiany decyzji z dnia 15 grudnia 2015 r. o środowiskowych uwarunkowaniach.

Odpowiedź:

Przebieg projektowanego łącznika z drogą ekspresową S8 w kilometrażu od 1+871,02 do 2+073,41 przecina ul. Kolejową na dwóch odcinkach, w rejonie projektowanego krzyżowania typu rondo (km 1+924,5) oraz w kilometrażu 2+024,95. Zamawiający stoi na stanowisku, iż ul. Kolejowa winna zostać skomunikowana z projektowanym łącznikiem z drogą ekspresową S8 poprzez projektowane rondo. W przypadku konieczności zaprojektowania ronda pięciowlotowego, Zamawiający dopuszcza taką możliwość. Zgodnie z pkt. 5 „Wyjaśnień do Programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód”, cyt. „Zmiana przebiegu wyznaczonego w PFU 25-metrowego korytarza przeznaczonego pod realizację przedmiotowego zamówienia jest dopuszczalna jedynie w przypadku dostarczenia przez Wykonawcę uzasadnienia, z którego wynika konieczność takiej zmiany oraz jedynie za zgodą Zamawiającego”. W przypadku zaistnienia konieczności zaprojektowania ronda innego niż wskazane w PFU, wymuszającego zmianę przebiegu korytarza projektowanej drogi, Zamawiający wyrazi zgodę na wniosek Wykonawcy. W przypadku gdy zmiana przebiegu projektowanej drogi wymusi zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, Zamawiający zastosuje się do zapisów pkt. 14 „Wyjaśnień do Programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy drogi powiatowej stanowiącej łącznik drogowy z węzłem drogi ekspresowej S8 – Zduńska Wola Wschód”, cyt. „W kontekście konieczności opracowania projektu budowlanego i uzyskania zezwolenia na realizację Zamawiający w uzasadnionych przypadkach dopuszcza zarówno zmianę istniejącej decyzji jak i jej umorzenie i uzyskanie nowej decyzji. Zamawiający wskazuje jednocześnie, iż Wykonawca zobowiązany jest do ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach procedury uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji. W ramach tej procedury rozpatrywane mogą być zmiany w stosunku do wymagań określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.”


Pytanie nr 3

Prosimy o potwierdzenie czy Zamawiający w przypadku powyżej opisanej sytuacji (dotyczy treści pytania nr 2) dopuszcza zmianę lokalizacji korytarza drogi, zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach za dodatkowym wynagrodzeniem?

Odpowiedź:

Ewentualna zmianę lokalizacji korytarza drogi oraz zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy wziąć pod uwagę szacując wartość składanej oferty. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia za powyższe.


Pytanie nr 4

W związku z koniecznością zmiany decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach czy Zamawiający wydłuży termin realizacji zadania z uwagi na powyższe? Jeśli nie, to na jakiej podstawie Zmawiający uważa, iż podany obowiązujący dotychczasowy termin wykonania zamówienia jest realny?

Odpowiedź:

W przypadku konieczności podjęcia dodatkowych działań związanych z uzyskaniem nowej decyzji o  środowiskowych uwarunkowaniach, Zamawiający dopuszcza możliwość wydłużenia terminu realizacji zamówienia. W związku z powyższym, Zamawiający dokonuje zmiany brzmienia ww. projektu umowy poprzez dodanie w § 13 ust. 2 pkt. 12) , o następującym brzmieniu: „ terminu wykonania przedmiotu Umowy, z powodu uzasadnionych zmian w zakresie zaproponowanych w PFU rozwiązań technicznych oraz obwiązujących przepisów prawa skutkujących koniecznością uzyskania nowych decyzji i uzgodnień niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy”.


Pytanie nr 5

W związku z tym, że PFU nie przewiduje połączenia ulicy Kolejowej z projektowaną drogą proszę o informację, czy Zamawiający podtrzymuje brak konieczności skomunikowania projektowanej inwestycji z ulicą Kolejową?

Odpowiedź:

Zamawiający stoi na stanowisku, iż ul. Kolejowa winna zostać skomunikowana z projektowanym łącznikiem z drogą ekspresową S8 poprzez projektowane rondo. W przypadku konieczności zaprojektowania ronda pięciowlotowego, Zamawiający dopuszcza taką możliwość.


Pytanie nr 6

Czy Zamawiający dopuszcza w przypadku technicznej możliwości zmiany murów oporowych na bardziej ekologiczne rozwiązania i dopuszcza zastosowanie tych rozwiązań?

Odpowiedź:

W uzasadnionym przypadkach Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań technicznych  niż zaproponowane w PFU, pod warunkiem, iż będą to rozwiązania nie gorsze pod kątem parametrów technicznych. Zamiana taka każdorazowo wymaga zgody Zamawiającego.


przejdź do ogłoszenia

Załączniki

Powiadom znajomego